'Kargo Firmaları Tüketiciye Şeffaf Poşet Alternatifi Sunmalı' Önerisi

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Şahin, "Coronavirüsü fırsat bilip uzaktan satışlarda dolandırıcılık yapanları engellemek için kargo firmaları, ürünleri şeffaf poşetle tüketiciye götürme alternatifi de sunmalı." ifadesini kullandı.

04.05.2020-12:22 - (Son Güncelleme: 04.05.2020-12:09) 'Kargo Firmaları Tüketiciye Şeffaf Poşet Alternatifi Sunmalı' Önerisi

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Şahin, "Coronavirüsü fırsat bilip uzaktan satışlarda dolandırıcılık yapanları engellemek için kargo firmaları, ürünleri şeffaf poşetle tüketiciye götürme alternatifi de sunmalı." ifadesini kullandı.

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, coronavirüs pandemisini fırsat görerek, uzaktan satışlarda dolandırıcıları engellemek için kargo şirketlerinin ürünleri, şeffaf poşet ile tüketiciye ulaştırmasını teklif etti.

Şahin, açıklamasında, internetten gelen alışverişleri taşıyan kargo şirketlerinin ürün hususunda direkt sorumluluğu olmadığını belirtti.

Kargo şirketlerinin taşıdığı paketin içindekinin ne olduğuyla ilgilenmediğini ifade eden Şahin, "Firma taşıdığı ürüne değil, alacağı taşıma ücretine bakıyor. Firma sadece ürünü sağlam olarak alıcıya götürüp götürmemekle sorumludur." şeklinde konuştu.

Şahin, kargo şirketi, ürünü alıcıya ulaştırdığında alıcının, kargoyu kontrol edemediğini ve bu durumun da dolandırıcıların "iştahını kabarttığını" belirterek, şu ifadeleri kullandı:

"Dünyayı etkileyen yeni tip coronavirüs salgını dolandırıcıların ekmeğine yağ sürdü. Kargo firmaları ürünlerini kapalı olarak tüketiciye teslim ediyor. Ürünü satın alan tüketici, kargo paketi üzerinde 'virüs olabilir' korkusuyla paketi açıp kontrol edemiyor. Çünkü kargocu, ücretini almadan poşetin açılmasına izin vermiyor. Ücreti ödeyip poşeti açan tüketici bir sürprizle karşılaştığında da dolandırıldığını anlıyor ama iş işten geçiyor. Coronavirüsü fırsat bilip uzaktan satışlarda dolandırıcılık yapanları engellemek için kargo firmaları, ürünleri şeffaf poşetle tüketiciye götürme alternatifi de sunmalı. İsteyen tüketici, poşeti açmadan içinde ne olduğunu görmeli ve gönül rahatlığıyla ücretini ödeyerek ürünü almalı. Paketin kapalı ya da şeffaf olması tercihi tüketiciye bırakılmalıdır. Bu sistem hem satıcı hem de kargonun güvenliğini daha da artıracaktır."

Coronavirüs salgını döneminde internet üzerinden yapılan satışların arttığını belirten Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, tüketicilerin artık aldıklarını "ayağına istediğini" söyledi.

Şahin, pek çok batı ülkesinde tüketicilerin, ihtiyaçlarının % 80'ini internetten karşıladığını belirterek, "Türkiye'de internetten satışlar coronavirüs öncesinde yüzde 10 civarındayken şu anda yüzde 80'lere çıktı." diye konuştu.

YORUM YAZ..
Modal