İBB, 'Yap–işlet-devret' modeline sığınarak projeyi kendisi işi gibi halka sunuyor.
Projeye göre 62.8 kilometre uzunluğuna sahip hatta, saatte tek istikamete 55 bin, günde de 750 bin yolcu taşınacak. Toplam 12 ilçeden geçiş yapacak hattın birinci durağı Halkalı’dan başlayıp Alibeyköy, Mecidiyeköy, Altunizade, Finans Merkezi, İmes, Maltepe ve Kartal’dan geçiş yaparak Sabiha Gökçen’de bitecek.
- Durak sayısının az olması hızı arttıracak. Beşli ve onlu tren dizisi olarak, maksimum sefer sıklığı da üç dakika olacak.
- En yüksek hızı saatte 160 kilometre olacak, saatte yaklaşık 80 km hızla gidecek.
- Sabiha Gökçen Havalimanı ve Halkalı arası 114 dakikadan 55 dakikaya, Kirazlı-Finans Merkezi arası 67 dakikadan 31 dakikaya, Mecidiyeköy-Finans Merkezi arası 48 dakikadan 12 dakikaya, Alibeyköy-Altunizade arası 43 dakikadan 17 dakikaya inecek.
- Günlük yaklaşık 2.7 milyon olan raylı sistem yolcu sayısı 3.5 milyona çıkacak.
- ‘Hızray’, Yüksek Hızlı Tren’le (YHT) de birleşerek, Otogar ile Finans Merkezi’ne hızlı erişim sunacak.
‘Hızray’ İstanbul'da ulaşımı hızlandıracak:
- Toplu ulaşım hızı yükselecek.
- Toplu ulaşımda raylı sistemin payı 2025 yılında % 30’u aşacak.
- Motorlu araç trafiği, Hızray koridorunda % 15-20 gerileyecek.
- Mevcut raylı sistem ağını birleştirecek.
- Var olan ve inşaatı süren 14 raylı sistem hattı ve metrobüsle direkt entegrasyon temin edilecek.
- 10 raylı sisteme aktarmalı entegrasyon temin edilecek.
- İstanbul Boğazı, yakalar arasındaki geçişlerde toplu ulaşımın hızı yükselecek.
- 12 ilçeye ve mevcut nüfusa göre 6.3 milyon yolcuya hizmet verecek.
- Yoğun nüfus ile istihdam alanlarını bir araya getirecek.