Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), Isparta meydana gelen elektrik kesintilerine ilişkin Akdeniz Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi'ne 3 milyon 236 bin 666 TL ceza yaptırımı uyguladı. Şirketin bunun yanı sıra, kesintiden etkilenmiş olan 27 bin 850 aboneye toplamda 15 milyon 583 bin 459 TL tazminat ödemesine karar verilmiştir.
EPDK'dan yapılmış olan yazılı açıklamaya yönelik, Isparta meydana gelen elektrik kesintileriyle ilgili Akdeniz Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi ile ilgili soruşturma süreci tamamlandı. Soruşturmanın sonucunda Akdeniz Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi'nin gerekli iyileştirme, yenileme ve kapasite artırımı yatırımlarını zamanında yapmayarak bölgedeki elektrik dağıtım hizmetinin niteliğini ve kalitesini kabul edilemeyecek düzeyde düşürdüğü tespit edilmiştir.
Bundan dolayı Akdeniz Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi'ne 1 milyon 618 bin 333 TL idari para cezası verilmiştir. Bu cezaya ek olarak Akdeniz EDAŞ merkezinde icra edilen denetimler sırasında şirket kayıtlarını denetime hazır bulundurmaması ve ihtiyaç duyulan bilgi ve belgeleri zamanında sunmamasına yönelik olarak da 1 milyon 618 bin 333 TL tutarında idari para cezası uygulanmasına karar verilmiştir. Bu durumda toplam ceza 3 milyon 236 bin 666 TL'ye ulaşmıştır.
Tüketiciye yüklü tazminat
Diğer yandan soruşturma kapsamında Isparta'daki tüm kesinti kayıtları detaylı olarak incelenmiş ve 2022 yılı şubat ayında 10 saat ve üzerinde gerçekleşmiş olan 19 adet uzun süreli kesintiden 27 bin 850 abonenin etkilendiği tespit edilmiştir. Bundan dolayı Akdeniz Elektrik Dağıtım Ananim Şirketi bahsi geçen uzun süreli kesintilerden etkilenmiş olan mesken abonelerinin her birine 108,96 TL, diğer abone gruplarına ise bağlantı anlaşma gücüne bağlı olarak 1307,52 TL'ye kadar değişen tutarlarda olmak üzere toplam 15 milyon 583 bin 459 TL tutarında uzun süreli kesinti tazminatı ödeyecektir.
''Tüketiciyi mağdur eden bedelini öder''
Böylece konuyu değerlendiren EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz, Isparta'daki kesintiler konusunun yasal soruşturma süreci beklenmeden hemen bir siyasi malzemeye dönüştürüldüğünü ve bunun doğru bir yaklaşım olmadığını aktarmıştır.
EPDK'nın ilk günden itibaren süreci yakından takip ettiğini ve soruşturma sürecini sessizce yürüttüğünü dile getiren Yılmaz ise, "Hep söylüyoruz tüketiciyi mağdur eden bunun bedelini öder. Burada da öyle oldu.
EPDK yasalar ve yönetmeliklerle hareket eden bir kurumdur. Siyasi değerlendirmelerin hep dışında kalmaya gayret ediyoruz ve işimize bakıyoruz. Soruşturma sürecimizi de bu hassasiyetle ve titizlikle yürüttük. Savunmaları aldık. Gerekli incelemeleri ve değerlendirmeleri yaptık. Elbette bu yasal süreç biraz zaman alıyor. Soruşturma sonucu Kurulumuzun aldığı bu karar tüketicilerimize yönelik hizmet kalitesindeki düşüklük sebebi ile bir dağıtım şirketine verilmiş en büyük ceza. Umuyorum sektörümüz de gereken mesajı alacaktır. Kurum olarak, tazminat ödeme süreçlerinin eksiksiz bir biçimde yürütülüp yürütülmediğini de yakından takip edeceğiz" diye söyledi.