İnternet Devinden Yeni Karar! Alışveriş Reklamları Kaldırılıyor

Bir internet devi olan Google firması, arama motorunda çıkan ve alışveriş sayfalarına yönlendiren arama sonuçlarında farklılığa gidiyor. Firma, Türkiye'de Rekabet Kurumu'nun verdiği karar doğrultusunda 10 Ağustos tarihinden itibaren artık alışveriş sitelerinin reklamlarını vermeyecek.

29.07.2020-16:11 - (Son Güncelleme: 29.07.2020-16:02) İnternet Devinden Yeni Karar! Alışveriş Reklamları Kaldırılıyor

Şubat ayında Rekabet kurulu sayfasında yer alan bir belge ile Google'a 98 milyon liralık ceza verdiğini açıklamıştı. Rekabet kurulu kararına uyum Gösteren Google bugünkü açıklamasıyla Alışveriş Karşılaştırma Servislerine eşit fırsat sunacağını bildirdi.

Google, Rekabet Kurulu'nun verdiği kararı ile 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren alışveriş reklamlarını arama sonuçlarından çıkartacak. Rekabet Kurumu’nun Mayıs 2020 tarihindeki Google’daki alışveriş reklamlarıyla alakalı kararı çerçevesinde herhangi bir ürünün aramasını yapan kullanıcılar, bundan sonra alışveriş sayfalarından çıkan ürünleri sayfada göremeyecek.

Kullanıcılar bugün için Google'dan bir ürün için arama yaptığında 'slider' olarak sayfaya fiyatlarıyla beraber ürünler listeleniyor ve kullanıcılar böylelikle hem fiyatları karşılaştırıyor hem de direkt alakalı fiyatın olduğu ürüne tıklayarak konu olan alışveriş sitesine giriş yapabiliyor. Fakat 10 Ağustos tarihinden sonra bu olmayacak.

Şirket, uygulanabilir bir çözüm yolu bulmak için Rekabet Kurulu ile beraber çalışmaya devam edeceğini belirtti.

Google, aynı zamanda bu durumun müşterilerin satışlarına yansımasını da minimuma çekmek adına müşterilerle beraber çalışacaklarını da açıkladı.

Firma gelecek aylarda bu durumu çözüme ulaştırabilmeyi ve Rekabet Kurulu ile Alışveriş reklamlarını Türkiye’ye yeniden getirebilmelerini sağlayacak bir anlaşmaya gidebilmeyi umduklarını da söyledi. Google'ın resmi açıklamasında şu ifadeler yer aldı:

'İnternetten bir alışveriş yaptığınızda, aradığınız ürünlere hızlı ve kolay biçimde ulaşmak istersiniz. Reklam verenler de aynı ürünleri tanıtmak ister. İşte bu sebeple Google, kullanıcılarımızı binlerce büyük, küçük satıcı ile her iki taraf için de faydalı biçimlerde buluşturan Alışveriş reklamlarını gösterir. Verilerimiz bu reklamların, reklam verenler için neredeyse yüzde 20 daha etkili olduğunu, maliyetleri düşürdüğünü ve geri dönüşleri artırdığını gösteriyor; Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 82’si, sonuçlar sayfasının Alışveriş Reklam Birimi ile daha faydalı olduğunu düşündüklerini belirtiyor.

Bu yılın başlarında Rekabet Kurumu Google’ın Alışveriş Karşılaştırma Servislerine (AKS) eşit davranması yönünde bir karar verdi. Yanıt olarak, Rekabet Kurumu’na (RK), satıcılardan Alışveriş reklamlarının gösterilebilmesi için AKS’lere Google Alışveriş’le aynı fırsatı sağlayacak ve Alışveriş reklamlarının ürün kalitesini hem kullanıcılar hem de satıcılar için sürdürülebilir kılacak bir dizi tedbir sunduk. Sunduğumuz tedbirler Alışveriş reklamları için Avrupa’da 600’den fazla AKS’nin katılımıyla 3 yıldır başarıyla uygulanan tedbirlere çok benzer bir çözüm yolu içeriyor.

Ancak, sunduğumuz çözüm önerilerinin Türkiye için kabul edilebilirliği şu aşamada belirsiz. Bu nedenle, faaliyetlerimizi yasal çerçevede sürdürebilmek ve müşterilerimize hazırlık yapabilmeleri için yeterli süreyi sağlamak amacıyla, maalesef 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren Alışveriş reklamlarını Google’ın Türkiye’deki arama sayfalarından kaldıracağız. Bu bizim için kolay alınmış bir karar değil; bunun tüketiciler, satıcılar ve AKS’ler için daha az seçeneğe ve daha düşük kalite deneyimine sebep olacağına inanıyoruz. Uygulanabilir bir çözüm bulmak için RK ile birlikte çalışmayı sürdüreceğiz.

Yılın en yoğun alışveriş aylarına yaklaşırken, bu durumun müşterilerimizin satışlarına yönelik etkisini en aza indirmek üzere onlarla birlikte çalışacağız. Tüketiciler bilgiye ulaşmak için Google Arama’yı, satıcılar da müşterilerine ulaşmak için diğer reklam formatlarını kullanmaya devam edebilecek. Bu sorunları önümüzdeki aylarda çözüme kavuşturabilmeyi ve RK ile Alışveriş reklamlarını Türkiye’ye tekrar getirebilmemizi sağlayacak bir anlaşmaya varabilmeyi umuyoruz.'

YORUM YAZ..
Modal