Son yıllarda artan popülerliği ile dünyaya kasıp kavuran TikTok uygulaması, dünyanın en çok kullanılan video platformu YouTube ile rakip oluyor. YouTube Shorts adı verilen uygulama tıpkı TikTok gibi kısa videolar çekmeye olanak sağlayan bir sosyal medya platformu olacak.
Hindistan’da denenmeye başlayan YouTube Shorts'ta videolar 15 saniyeyle sınırlanacak ve platformda TikTok'takine benzer özellikler olacak.
HİNDİSTAN TİKTOK’U YASAKLAMIŞTI
Hindistan, Çin'le yaşadığı sınır gerginliğinin ardından TikTok ve 58 diğer Çin merkezli uygulamayı yasaklamıştı. Bu dönemde, Hindistan, 120 milyona ulaştığı tahmin edilen kullanıcı sayısıyla TikTok'un en büyük pazarıydı. YouTube Shorts, TikTok'un boşluğunu doldurmak için çıkarılan yerel uygulamalarla da rekabet edecek.
YENİ ÖZELLİKLER EKLENECEK
YouTube Ürün Yönetiminden Sorumlu Başkan Yardımcısı Chris Jaffe, Shorts'la kullanıcıların sadece mobil cihazlarını kullanarak gelişmiş araçlar yardımıyla kısa ve yaratıcı videolar çekip yayımlayabileceğini söyledi.
Jaffe, Shorts'un Hindistan'daki denemeden sonra zamanla geliştirilerek ve yeni özellikler eklenerek diğer ülkelerde de kullanıma gireceğini belirtti.