Paylaşımları beğenilen ve ilgi gören hesaplar ise kısa sürede popüler olarak daha geniş kitlelere ulaşabiliyor. Fenomen olmak isteyenlerin yanı sıra birçok işletme ve markada YouTube hesabıyla çeşitli tanıtımlara imza atıyor. Önemli bir gelir kaynağı olarak görülen YouTube için SEO stratejilerinin önemi de büyüktür.
Etkili YouTube SEO nedir?
2005 yılında hizmet vermeye başlayan YouTube 2006 yılında Google tarafından satın alınmıştır. Bu yatırım hem Google için hem de YouTube için oldukça kazançlı bir adımdır. Google YouTube'u satın alarak kullanıcılarına daha geniş bir etkileşim alanı sunmuştur. Fakat başarılı bir YouTube hesabının Google algoritmasına uygun olması gerekiyor. Google sonuçlarında ilk sırada yer almak isteyen YouTube hesapları, optimizasyon çalışmalarına önem vermelidir. Bu çalışmalar kapsamında yapılan tüm stratejiler 'SEO' ana başlığında toplanır. YouTube hesabının arama sonuçlarında daha çok kullanıcıya ulaşabilmesi, içeriklerin izlenmesi ve abone sayılarının artması için SEO çalışmaları kaçınılmazdır.
YouTube SEO stratejileri
YouTube SEO stratejileri tecrübe ve bilgi gerektirir. Genellikle bütünsel bir süreç içerisinde yürütülen bu stratejiler, işinde profesyonel olan ajanslar tarafından gerçekleştirilmelidir. Youtube Market alanında uzman ve eğitim almış bir ekiple hizmet veriyor. En etkili YouTube SEO stratejileri ve hizmetleri ile müşterilerin beklentileri doğrultusunda profesyonel çalışmalar yürütüyorlar.
Etkili YouTube seo stratejileri şu şekilde sıralanabilir:
-Video başlığı
-Video adı
-Video kalitesi
-Video açıklaması
-Video kategorisi
-Küçük resimler
-Anahtar kelimeler
-Etiketler
-Rakip analizi
-Alt yazı
-Hashtagler
-Oynatma listesi
-Backlinkler
Arama sonuçları sıralamasında fayda sağlayan en etkili YouTube stratejileri bu unsurlara bağlıdır. Bu stratejiler doğrultusunda geliştirilen çalışmalar YouTube hesabını ve paylaşılan videoları arama motorlarının anlayacağı bir şekilde düzenlemeyi sağlar. Böylece YouTube algoritması tarafından en üst sıralara çıkan videolar daha çok kişiye ulaşır.
Video başlığı
Video başlığı seçimi YouTube SEO stratejilerinde önemli bir unsurdur. İçerik ile uyumlu doğru başlık seçimi son derece önemlidir. Etkili bir YouTube seo stratejisinde başlık seçerken dikkatli olunmalıdır.
Video başlığı belirlenirken dikkat edilecek 2 husus vardır. Bu hususlar şu şekildedir:
Anahtar kelime araçlarını etkin olarak kullanmak,
Hedef kitleye uygun başlıklar seçmek,
Anahtar kelime analizi için doğru araçların seçimi önemlidir. Bunun için geliştirilen çok sayıda araç vardır. Doğru bir analiz ve değerlendirme ile beraber hedef kitleleri göz önünde bulundurarak video başlığı oluşturmak her zaman daha yararlı olacaktır.
Video adı
Etkili bir YouTube SEO stratejisinde video adına önem verilir. Video yüklenirken kullanılan bu ad, anlaşılır ve dikkat çekici olmalıdır. Kullanıcılarda merak uyandıran video adı seçimi aynı zamanda video içeriği ile doğrudan bağlantılı olmalıdır. Böylece yüklenen videoların sıralamasını yükseltmek için yapılan SEO stratejileri doğru bir şekilde yönetilir. Video adı ile içeriğinin uyuşmaması çok önemli bir güven sorunundur. Kullanıcılar video adına bakarak içeriği izlemeye karar verdiğinde hayal kırıklığı yaşamamalıdır.
Video kalitesi
Gelişen teknoloji ile birlikte video çekme ve yayınlama araçlarının kalitesi her geçen gün artıyor. Güzel bir çözünürlüğe sahip cihaz ile çekilen videonun veya özel programlarla kalitesi düzenlenen içeriklerin izlenme şansı her zaman daha yüksektir. Etkili YouTube SEO stratejileri arasında yer alan video kalitesi iyileştirme çalışması, özellikle gelir elde etmek isteyen kullanıcılar için son derece önemlidir. Kaliteli ve mükemmel çözünürlüğe sahip olmayan videolar, tüm SEO çalışmaları eksiksiz olsa bile başarıya ulaşmak için engeldir. Arama motorundaki organik sıralamayı korumak için videoların çözünürlüğüne ve kalitesine önem verilmelidir.
Video açıklaması
Video açıklama özelliği kullanıcılar tarafından çoğu zaman ihmal edilir. Zorunlu bir alan olmadığı için video paylaşan kişiler bu kısma bilgiyi yazmayı gereksiz görebiliyor. Fakat bu etkili bir YouTube seo stratejisi için son derece risklidir. Videonun ön plana çıkmasını sağlayan en önemli çalışmalardan biri de açıklama kısmıdır.
Çoğu kullanıcılar videoyu izlemeye başlamadan önce açıklama kısmına bakarak video hakkında fikir sahibi olmak isterler. Açıklama kısmı boş bırakılan videolar genellikle kullanıcılarda isteksizliğe neden olur. Etkili bir strateji için açıklama kısmında anahtar kelime kullanımına özen gösterilmelidir. Yüksek arama hacmi bulunan anahtar kelimeler seçmenin yanı sıra merak uyandırıcı, bilgi veren ve akıcı bir açıklama SEO stratejileri geliştirmede önemli bir çalışmadır.
Video kategorisi
YouTube'da çok sayıda kategori bulunuyor. Bilim, sanat, eğlence, komedi, oyun, gezi, spor, müzik, film, hayvanlar, haber, pratik bilgiler gibi kategorileri arttırmak mümkündür. YouTube SEO stratejilerinin etkili olabilmesi için videonun konusu ile bulunacağı kategorinin uyumlu olması gerekiyor. Video yüklenirken otomatik olarak sorulan sorulara doğru ve eksiksiz yanıt vermek bu noktada önem arz ediyor. Doğru kategori seçimi, kullanıcıların kategori aramalarında içeriği en üst sıralarda bulmasına imkan tanır.
Küçük resimler
Etkili YouTube SEO stratejisi için diğer bir önemli konu ise küçük resimlerdir. Küçük resimler videonun ilgi çekmesinde önemli bir rol üstleniyor. Videoyu izlemek isteyenler merak uyandıran bu küçük resimler sayesinde kendini paylaşımın içerisinde bulabiliyor. Seo sıralamasını etkileyen faktörlerin başında videonun ne kadar izlendiği yer alıyor. Dolayısıyla küçük resimleri aracı olarak kullanarak görselleri profesyonel bir şekilde hazırlamak yararlı olacaktır. Küçük resimler için geliştirilmiş profesyonel araçlar tasarım konusunda oldukça etkilidir.
Anahtar kelimeler
YouTube SEO stratejisini güçlendirmek için dikkat edilecek bir diğer husus ise anahtar kelime kullanımıdır. Anahtar kelime kullanımına önem veren hesaplar rakiplerini geride bırakır. Kullanıcılar anahtar kelime ile arama yaptıkları zaman videoya daha hızlı ulaşırlar. Bu noktada doğru bir anahtar kelime analizine gerek duyulur. Özel bir çalışma ve araştırma gerektiren anahtar kelime kullanımı içeriğin konusu ile alakalı olmalıdır. Anahtar kelime kullanımına video içerisinde, açıklamalar kısmında veya başlıkta yer verilebilir. Anahtar kelime seçerken düşük arama hacmine sahip kelimeleri kullanmamaya özen gösterilmelidir. Bununla birlikte hem uzun kuyruklu hem de kısa kuyruklu anahtar kelimeler kullanılmalıdır.
Etiketler
Etiketler videonun görüntülenmesini sağlarken aynı zamanda SEO sıralamasını da yükselten bir etkiye sahiptir. Etkili bir YouTube SEO stratejisi için video etiketleri önemsenmelidir. Etiketler kısmında eklenecek tagler doğru bir biçimde belirlenmelidir. Etiketleri belirlerken analiz araçları kullanılabilir. Fakat bu noktada profesyonel destek almak daha yararlı olacaktır.
Rakip analizi
YouTube Seo stratejilerini geliştiren ve kuvvetlendiren bir diğer çalışma ise rakip analizidir. Sizinle benzer içerikleri üreten rakiplerinizi bulup onları analiz etmeniz gerekir. Rakiplerin ön plana çıkardıkları, pazarlama stratejileri ve neyi nasıl yaptıkları size yön verecektir. Teknik bir çalışma gerektiren rakip analizi etkili bir YouTube SEO stratejisi için olmazsa olmazlardandır.
Alt yazı
SEO stratejilerini güçlendirmede önemli bir rol üstlenen çalışmalardan biri de alt yazıdır. Videoyu ön plana çıkaran ve sıralamayı iyileştiren bu çalışma farklı dillerde de yazılabilir. Videonun alt bölümünde bu çalışma için ayrılmış bir alan bulunuyor. .SRT uzantısı ile videoya altyazı eklemek mümkündür.
Hashtagler
Açıklamalar kısmında kullanılan hashtagler güçlü bir YouTube SEO stratejisinin en önemli unsurları arasında yer alır. Hashtag kullanımına önem veren hesaplar arama sonuçlarında en üst sıralarda yer alır. Özellikle belirli konulardaki hashtagleri araştıran kullanıcılar videolara kolayca ulaşabiliyor. Doğru hashtag kullanımı hem YouTube hem de Google arama motorunda en önde yer almayı sağlar.
Oynatma listesi
Belirli konularda çekilen videolar için hazırlanan oynatma listeleri SEO stratejisini güçlendirmeyi sağlar. Videoları gruplandırarak oluşturulan oynatma listeleri kullanıcıların aradığını bulmayı kolaylaştırır. Bir YouTube hesabına giren kullanıcı, videolar kısmında karışık bir şekilde bütün videolara ulaşabilir. Kullanıcılara konfor sağlamak için oynatma listesinde videolar gruplandırılmış bir halde sunulur. Örnek vermek gerekiyorsa ilköğretim konularında paylaşım yapan bir YouTube hesabında oynatma listeleri 1. sınıf, 2. sınıf, 3. sınıf ve 4. sınıf olarak gruplandırılabilir.
Backlinkler
Rakiplerin backlink aldığı internet siteleri üzerinden backlink almak SEO stratejilerini kuvvetlendirir. Hizmet verilen sektörle ilgili olan internet sitelerinden backlink almaya özen gösterilmelidir. Bu çalışma video otoritesini arttırarak etkileşimi de yükseltir.
Sonuç
YouTube’da yükselmek göründüğü kadar basit değil diyebiliriz. Etkili bu yöntemleri uygulayarak kanalınızın performansını arttırabilir ve yeni kitlelere ulaşabilirsiniz. Youtube’da kanalınıza destek olacak hizmetlerden de yararlanmanız, muhtemel yükselişinizi hızlandıracaktır. Youtube izlenme gibi birçok hizmeti içerisinde barındıran ve mükemmel sonuçlara imza atmanızı sağlayacak Youtube Market’i ziyaret etmeyi unutmayın.