Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TUSAŞ) tarafından tasarlanmış olan Şimşek Hedef Uçak, sürekli geliştirilerek yeni görevlerde boy gösteriyor. Kızılötesi füzeler için burnuna ‘Hot nose’ olarak adlandırılan sistem takılan, istenirse ANKA İHA’dan atılabilen Şimşek, halen TEI’nin TJ90 serisi motoru ile testte.
İLK UÇUŞUNU 2012'DE YAPTI
Sistem, ilk uçuşunu 2012’de yaptı. Jet motorlu Şimşek, testlerin ardından 2015’ten itibaren Türk Deniz Kuvvetleri tarafından gemiden yapılan testlerde kullanılmaya başlandı. Yaklaşık 6 yıldır TUSAŞ bu hizmeti Türk Silahlı Kuvvetleri’ne dost ve müttefik ülkelere veriyor. Hava savunma sistemi ve radarı yapan savunma şirketleri de testlerinde Şimşek’ten yararlanıyor.
Şimşek saatte 350 knot hızla uçabiliyor. İster 50 feet isterseniz 20 bin feet irtifadan uçuyor. 45 dakika havada kalıyor. Daha yavaş uçuşta süre 1 saate kadar çıkabiliyor. Türk Silahlı Kuvvetleri bu süre içinde en az 3-4 hava savunma birliğin atış eğitimlerini yaparak ekonomik bir kullanım sunuyor.
Son olarak TUSAŞ Genel Müdür Temel Kotil, Dağlık Karabag'da test ettiklerini söyledi.
TEKNİK ÖZELLİKLERİ
45 dakika havada kalma süresi
Azami hız 400 kts
1000ft (350m) ile 15000ft (4500m) (ASL) irtifalar arasında görev kabiliyeti
Menzil 50 km
Fırlatıcı ile kalkış
Paraşüt ile karaya veya denize iniş
Gemi helikopter platformlarından kalkış ve kontrol
İleri kompozit teknolojileri ile üretilmiş yapı
Askeri standartlara uyumluluk
Özgün “YKİ Uçuş Kontrol Sistemi” ve “Otopilot Sistemi” sayesinde kalkış ve iniş dâhil rota / yön / hız / irtifa tutma modları ile tam otonom uçuş kabiliyeti
Yer Kontrol İstasyonu ile görev öncesi planlama ve kontrol, uçuş esnasında değiştirebilme özelliği
Eve Dönüş ve Acil İniş Modları ile acil durumlarda önceden belirlenmiş eve dönüş noktasına gelerek otomatik iniş
Gerçek zamanlı kriptolu sayısal uçuş verisi telemetreleri kaydetme ve sonradan oynatabilme
Sayısal harita otomatik tanıma