Yeli otomobil TOGG için geri sayım başladı. Son adımların atıldığı son dönemde Gemlik tesisinde 208 robot ile denemeler yapılmakta. Gelecek Temmuz ayında TOGG için üretim denemeleri başlayacak. Otomobilin dayanıklılığını ölçmek için Avrupa’da Euro NCAP performans ve çarpışma testlerine giriyor.
Yerlilik oranı açıklandı
TOGG'un, 2023 yılının Mart ayında satışa sunulması planlanıyor. TOGG C-SUV modelinin yerlilik oranı açıklandı. Verilere göre C-SUV modelinin yerlilik oranı yüzde 51 civarında oluğu belirtildi. TOGG'un C-SUV modelini daha sonra takip edecek B-SUV ve C-MPV modellerinde ise yerlilik oranı daha da yukarıya çıkacak.
3 yıllık planlama
Gelişmelere bakıldığında 3 yıllık plan doğrultusunda 2026'yılında yerlilik oranının yüzde 68 seviyelerine gelmesi hedefleniyor. TOGG ve Çinli iş ortağı Farasis’in yüzde 50’şer payla kurmuş olduğu Siro Energy şirketinin yapacağı üretiminde önemi oldukça büyük.
Lityum pil üretimi
Siro Energy, Gemlik’teki TOGG fabrikasının yanına inşa etmeye başladığı yerli lityum pil üretim tesisini 2023 yılına yetiştirmeyi hedefliyor. Tam anlamıyla faaliyete başladığında ise yıllık 15 GWh’lik pil üretimi sağlanacak.
Diğer markaların oranları
Türkiye’de üretim yapan diğer otomobil markaların da yerlilik oranını açıklandı. Binek otomobilde en yüksek seviye yüzde 66 oranında Hyundai Bayon’da iken, ticari tarafta en yüksek oran yüzde 84’ü geçen bir oranla Ford Cargo modelinin elinde oldu belirtildi. Hyundai yüzde 51 ila 66, Renault yüzde 41 ila 51, Fiat yüzde 51 ila 58 ve son olarak Toyota’nın da yüzde 42 ila 55 arasında bir yerlilik oranıyla üretim sağladığını görüyoruz. Çıkan sonuçların ortalamasını aldıktan sonra ise yüzde 56 oranında yerlilik ile üretim yapıldığı görülüyor.
Bu oranların altında başlayacak
TOGG bu oranın altında başlayacak gibi gözüküyor fakat hedefler doğrultusunda 3 yıllık planlama işle Türkiye’nin yerlilik oranı en yüksek binek otomobili olmayı amaçlıyor. Gelecek diğer modellerde de bu çıkışın devam edeceğini varsayabiliriz.