Trabzon-Gümüşhane kara yolu üzerinde inşaatı süren, Avrupa'nın en uzun kara yolu tüneli olacak Yeni Zigana Tüneli Projesi'nde sona yaklaşıldı.
Yeni Zigana Tüneli Projesi'nde sona gelindi. İnşaatına 2016’nın nisan ayında başlanan, Trabzon yönünde ise Ağustos 2016'da başlanan proje bitmek üzere. Yerin 900 metre projenin, Doğu Anadolu'nun Karadeniz sahili ile bağlantısını daha güvenli hale getirerek ulaşım maliyetini azaltması düşünülüyor. Mevcut yolu 8 kilometre kısaltarak Trabzon-Gümüşhane arasındaki ulaşım süresini 40 dakikaya indirmesi düşünlen tünelin lojistik açıdan limana ve ürüne ulaşım noktasında bölgeye yatırım sağlayacak girişimcilere rahatlık sunacağı ve ticari hayatı dinamik tutacağı bekleniyor.
YENİ ZİGANA TÜNELİ'NDE IŞIĞIN GÖRÜNMESİNE 2 KİLOMETRE KALDI
Çift tüp uzunluğu 29 kilometre olacak projede, her iki tüpte de 12 bin 500'er metre olmak üzere toplamda 25 bin metrelik kazı işi sona erdi. Yapılan kazı işleminin yüzde 87'si tamamlanan tünelde, beton kaplama imalatının da yüzde 65'lik kısmında sona gelinerek 19 kilometre geçildi.
Diğer yandan proje kapsamında Türkiye'de ve Avrupa'da ilk defa kara yolu tünellerinde yapılacak ve havalandırma sistemlerinin bir parçası olan 3 noktada 6 havalandırma şaft yapı çalışmalarında ise 880 metre geçildi.
‘FAYDALARI ZAHMETİNİ UNUTTURACAK BİR PROJE’
Tünel şefi olarak görev yapan jeoloji mühendisi Cahit Baydar, 2016 senesinden beri projeye emek verildiğini, yoğun gayretle sonuçlandırmaya çalıştıklarını aktardı.
Baydar, yer altında çalışmanın zahmetlerine dikkat çekerek, deneyimli ekiple çalışmanın iş yükünü hafiflettiğine de vurgu yaptı.
Projenin dünya ve Avrupa'da sayılı büyük projelerden olduğuna dikkati çeken Baydar, ‘Tamamlandığında ve artılarını düşündüğümüzde zahmeti gözümüze gelmiyor. Bizim için faydaları zahmetini unutturacak bir proje. Böyle bir büyük projede yer almak bizi motive ediyor.’ dedi.
Salgın sürecinde çalışmaların aksamadığını dile getiren Baydar, her şeye rağmen gayretle tüneli bir an önce tamamlamaya çalıştıklarını bildirdi.
‘BÜYÜK BİR MİRAS BIRAKACAĞIZ’
Tünelde patlatma görevlisi olarak çalışan Osman Bayrak da projenin başından beri gayretle çalışmaya devam ettiğini söyledi.
Projede bulunmanın başka anlamlarının da olduğuna söyleyen Bayrak, ‘Yeni Zigana Tüneli'nde çalışmaktan gurur duyuyorum. Yarın çocuklarımıza çalışma hayatımızla ilgili böyle büyük bir miras bırakacağız. Emeği geçenlere teşekkür ediyorum.’ ifadelerini kullandı.
İnşaatta jumbo olarak tabir edilen kaya delici makineyi kullanan operatör Semih Emre Germiş ise yaklaşık 4,5 senedir burada görev yaptığını bildirdi.
60 GÜN EVE GİTMEDİK
Böylesine büyük bir projede çalışmanın kendisi için motive edici etkisinin olduğuna dikkati çeken Germiş, salgının zorluklarına rağmen durmadan çalışmaya devam ettiklerini aktardı. 60 gün evlerine gitmediklerini dile getiren Bayrak, ‘Burada maske ile çalışıyoruz. Tam kapanmayı yaparak 60 gün evimize gitmediğimiz zamanlar oldu. Tedbirli ve motive çalışıyoruz. Burada olmaktan mutlu ve gururluyuz.’ diye konuştu.