Sürücü yakıtının azaldığını fark ederek akaryakıt istasyonuna gittiğinde pompa görevlisi, sürücünün iddiasına göre araca dizel değil de benzin koyunca araç çok geçmeden arızalandı. Servisin yakıt filtresi değiştirilip depodaki temizlenerek aracın bakımını tamamlandı. Araçta toplamda 23 bin 567 liralık hasar meydana geldi. Sürücü, akaryakıt istasyonu ve şirketle gerçekleştirdiği görüşmelerden herhangi bir netice alamadı.
YARGITAY EMSAL KARARA İMZA ATTI
Davayı kısmen kabul eden Tüketici Mahkemesi, aracın masraflarının akaryakıt istasyonu tarafından karşılanması gerektiğine hükmetti. Davacı sürücü kararı temyiz ettiğinde Yargıtay 3. Hukuk Dairesi, emsâl bir karar verdi.
Mahkeme tarafından verilen kararda, ‘Mahkemece davanın kısmen kabulüne, hasarlı parça ve işçilik bedeli olarak 27 bin 256 TL alacağın 15 bin 600 TL'sine dava tarihinden, 11 bin 656 TL'sine ıslah tarihi olan 30.03.2016 tarihinden başlamak üzere yasal faizi ile birlikte adı geçen davalıdan alınarak davacıya verilmesine karar verilmiştir. Çekici gideri, araç kiralama, aracın dağıtılıp toplanma bedeli olan toplam 6 bin 490 TL'nin dava tarihinden itibaren işleyecek yasal faizi ile birlikte davalı bayiden alınmasına karar verilmiştir.’ ifadeleri yer aldı.
Mahkemenin kararında, yanlışlıkla araca dizel yerine benzin konulması sebebiyle oluşan zarardan bayi ve sağlayıcı şirketi müteselsilen sorumlu bulundu. Mahkeme kararda, ‘Sağlayıcı ve bayi 4/A maddesinin üçüncü fıkrası gereğince ayıplı hizmetten ve ayıplı hizmetin neden olduğu her türlü zarardan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur.’ ifadelerine yer verdi.