ChatGPT teknolojisi ile Pegasus Hava Yolları yaptığı iş birliği, yapay zekanın ve diyalogsal asistanların havacılık sektöründeki dönüştürücü rolü gittikçe artıyor ve seyahat edenlere, hayatı daha da kolaylaştırmayı amaçlıyor. Seyahat edilirken en çok merak edilen ve asistanın görevleri arasında; "uçuşlar", "yolculuk yapılacak yerin özellikleri" şeklinde çokça sorulan soruları, yolcuları çağrı merkezinde beklemeden, menüler arasında dolaşmadan, hızlı ve çok kolay şekilde bilgi sunması ve kullanıcıların hayatını kolaylaştırması hedeflediklerini açıklandı.
2018 yılından beri teknolojiye yatırım yapıyoruz!
Pegasus web sayfası, mobil uygulaması ve WhatsApp üzerinden kullanıcılara hizmet veren FlyBot; uçuş durumu sorgulama, bilet bilgisi öğrenme, uçuş kapı numarası sorgulama, kayıp bagaj başvurusu sorgulama ve hasarlı bagaj başvurusu sorgulama gibi önemli konularda destek sunuyor. FlyBot, Türkçe ve İngilizce olarak hizmet veriyor. Pegasus Hava Yolları Üst Yöneticisi (CEO) Güliz Öztürk, dijital değişiklik ve dönüşümü başlattıklarını ve 2018'den bu yana teknolojiye önemli yatırımları sağladıklarını ifade ederek şunları söyledi:"Teknolojiyi en iyi kullanan hava yolları arasında olma hedefimiz doğrultusunda birçok proje geliştiriyor ve bu hedefi bir üst lige taşımak için 'en iyinin de bir adım ötesinde' mottosuyla N+1 inisiyatifleri hayata geçiriyoruz. Bunlardan biri de dünyada havacılık sektörünün ilk sanal asistanlarından biri olan FlyBot’un en güncel teknolojilerle geliştirilmesini kapsayan projemiz olduğunu söylemek isterim"
Çalışmalarımız devam edecek!
FlyBot, artık ChatGPT entegrasyonuyla birlikte kullanıcılarla doğrudan arkadaş çevresiyle konuşuluyormuş gibi doğal bir deneyimi sunuyor. Dolayısıyla FlyBot'u daha geniş bir alanda ve daha fazla dilde destekleyerek geliştirmek için CBOT ile çalışmalarımıza devam edeceklerini belirterek, ‘‘Proje, havacılık sektöründe çok değerli ve öncü bir çalışma oldu. Misafirlerimize teknolojik yenilikler sunmaya devam edeceğiz’’ dedi.
CBOT CEO'su Mete Aktaş da FlyBot projesinin ilk günden beri heyecanlandırdıklarını söyleyerek iki uzman şirket olarak, bir uçağın motorunu büyük bir incelikle uçuş sırasında havada yenilediklerini bildirdi. Aktaş, sonrasında şu ifadeleri kullandı: "Diyalogsal yapay zeka ile üretici yapay zeka teknolojilerinin birlikte başarılı şekilde kullanılmaları ile müşteri deneyimi önümüzdeki dönemde önemli bir dönüşüm yaşayacak. Bu iki teknolojinin başarılı birlikteliği bize büyülü kapılar açacak. Biz de yapay zeka uzmanlığımız ve diyalogsal deneyim yaratma konusundaki liderliğimizi yeni projelerimiz ile göstermeye, bu alanın öncüsü olmaya devam edeceğiz."