Son dönemde vergi kaçakçılığı ve kayıt dışı ekonomiyle mücadelede daha etkin bir rol üstlenen Hazine ve Maliye Bakanlığı, vatandaşların şikayet ve ihbarlarını daha kolay yapabilmesi için yeni adımlar attı. Gelir İdaresi Başkanlığı'nın yürüttüğü çalışmalar kapsamında, ihbar mekanizmaları güncellendi ve vatandaşlar şikayetlerini çeşitli dijital platformlardan iletebilecekler.
Gelir İdaresi Başkanlığı internet sitesi, mobil uygulama ve ALO 189 Vergi İletişim Merkezi gibi resmi kanalların yanı sıra, BİP Vergi İhbarı Servisi, X ve Instagram İhbar Hesapları ile WhatsApp İhbar Hattı gibi sosyal medya araçları da artık ihbar için hizmete alındı. Bu adımların, vatandaşların şikayet ve ihbarlarını daha kolay ve hızlı bir şekilde iletebilmelerini sağlaması bekleniyor.
Hangi konular ihbar edilebilecek?
İhbar edilebilecek konular arasında düşük KDV oranı uygulanması, IBAN veya PTT çeki yoluyla ödeme talep edilmesi, fiş veya fatura verilmemesi, sahte veya yanıltıcı belge düzenlenmesi veya kullanılması gibi birçok konu yer alıyor. Vatandaşların bu konularda yapacakları ihbarlar, vergi inceleme raporlarına göre değerlendirilecek ve tespit edilen vergi kaçakçılığı veya ihlal durumunda, vatandaşlara ihbar ikramiyesi ödenecek.
İhbar sonucu düzenlenecek vergi inceleme raporlarına göre tahakkuk eden vergi ve vergi ziyaı cezasının yüzde 10'u tutarındaki ihbar ikramiyesi, vatandaşlara ödenecek. Bu ikramiyelerin vatandaşlara ödenmesi için IBAN numaralarının sisteme girilmesi gerekecek. İhbarları değerlendirecek ekipler, sahada gerekli incelemeleri yaparak tespit edilen ihlaller için ceza kesecekler. Bu adımların vergi kaçağı ve kayıt dışı ekonomiyle mücadelede daha etkin bir rol alınmasını sağlaması bekleniyor.