Ülkemizin en pahalı yolunda çalışmalar son hızıyla devam ediyor! 1 saatlik yol 10 dakikaya inecek

2019 yılında ilk bölümü hizmete sunulan ve Karadeniz Sahil Yolu Projesi bağlamında olan, 'Türkiye’nin en pahalı çevre yolu projesi' ismiyle de bilinen Ordu Çevre Yolu'nun ikinci etabında yapılan çalışmalar son hızıyla sürüyor.

08.04.2022-13:54 - (Son Güncelleme: 08.04.2022-14:02)

2007 yılında yapımına başlanan Ordu Çevre Yolu'nun ihalesi, 553 milyon liraya satılarak temelleri atıldı. Toplamda uzunluğu, 21,4 kilometre olan yolun ilk kısmını oluşturan 10,4 kilometrelik alanın 500 metrelik bir kısmında meydana gelen heyelan ise o dönemde çalışmaları negatif anlamda sarstı.

Söz konusu heyelanın ardından önlem olarak 75 metre uzunluğunda kazık çakılan Ordu Çevre Yolu'nda maliyet 1,9 miyar lira seviyelerine çıktı. Tamamlanan ilk etabında, 6 buçuk kilometre olan 3 çift tüp tünel, 44 metre uzunluğunda köprü, 2 buçuk kilometrelik 5 çift köprü ve 2 tanesi köprülü olacak şekilde 6 kavşağın yer aldığı yolun ilk bölümü, 2019 yılında vatandaşın kullanımına sunuldu. Açılan ilk etapla birlikte yaklaşık 1 saat süren mesafe 10 dakika seviyelerine inerken, sürücüler bağlamında da konforlu ve rahat ulaşıma başlanmış oldu.

Ülkemizin en pahalı yolunda çalışmalar son hızda sürüyor! 1 saatlik yok 10 dakikaya inecek

Doğu Karadeniz'i Kafkasya'ya bağlayacak

Doğu Karadeniz ile Kafkasya arasında köprü niteliğinde olan Karadeniz Sahil Yolu'nun en önemli etabı olarak görülen ve yaklaşık 12 yıl önce yapılmaya başlanan, 1. etabı yaklaşık 2 milyar lira ile 'Karadeniz Bölgesi'nin en pahalı yol yatırımı' olarak Ordu Çevre Yolu'nun 2. etabında çalışmalar son hızıyla sürüyor.

Toplamda 6 adet tünel, 7 kavşak ve 16 köprüyü bünyesinde bulunduran yol, Ordu Üniversitesi’ni ve Şehir Hastanesi’ni de birbirine bağlıyor. Bu sayede şehirde hem ulaşımda büyük kolaylık sağlanırken hem de trafik akışı geniş ölçüde rahatlayacak.

Giresun-Ordu arası 15 dakika olacak

Eskipazar Mahalle Muhtarı İlhan Karaağaç, eskiden, şu an yapılan yolun alanının boş bir şekilde durduğunu ve bu çalışmayla bu gölenin hareketlendiğini belirterek,  “2020 yılında ikinci etap çalışmalarına başlanan Ordu Çevre Yolu'nun, Giresun ve Ordu arasındaki mesafeyi 15 dakikaya indirecek. Ordu'nun merkezinde trafiği rahatlatacak. Şu anda Terzili ve Eskipazar'a ait olan tünelin bir kısmı ve betonlanması bitti, ikinci kısımda da çalışmalar devam ediyor. Diğer tünellerde de çalışmalar sürüyor. İnşallah en kısa zamanda biter ve ulaşıma tam anlamıyla açılır.” ifadelerini kullandı.

Ülkemizin en pahalı yolunda çalışmalar son hızda sürüyor! 1 saatlik yok 10 dakikaya inecek

Burada sık sık kaza oluyordu, trafik rahatladı

“Önceden bu taraflarda iki günde bir kaza oluyordu, yol yeterli değildi ve bayramlarda şehir merkezinde 3-4 saat yol kapalı kalırdı” şeklinde açıklamalarını sürdüren Muhtar Karaağaç, “Ama şuanda birinci etabın açılması ile hafifledi, burası da açılınca Giresun-Ordu arası 15 dakikaya düşecek. Yakın illerden gelen buradan transit, rahat bir şekilde geçecekler.” cümleleriyle değerlendirmelerini noktaladı.

YORUM YAZ..
Modal