2007 yılında yapımına başlanan Ordu Çevre Yolu'nun ihalesi,
553 milyon liraya satılarak temelleri atıldı. Toplamda uzunluğu, 21,4 kilometre
olan yolun ilk kısmını oluşturan 10,4 kilometrelik alanın 500 metrelik bir kısmında
meydana gelen heyelan ise o dönemde çalışmaları negatif anlamda sarstı.
Söz konusu heyelanın ardından önlem olarak 75 metre
uzunluğunda kazık çakılan Ordu Çevre Yolu'nda maliyet 1,9 miyar lira
seviyelerine çıktı. Tamamlanan ilk etabında, 6 buçuk kilometre olan 3 çift tüp
tünel, 44 metre uzunluğunda köprü, 2 buçuk kilometrelik 5 çift köprü ve 2
tanesi köprülü olacak şekilde 6 kavşağın yer aldığı yolun ilk bölümü, 2019
yılında vatandaşın kullanımına sunuldu. Açılan ilk etapla birlikte yaklaşık 1
saat süren mesafe 10 dakika seviyelerine inerken, sürücüler bağlamında da
konforlu ve rahat ulaşıma başlanmış oldu.
Doğu Karadeniz'i Kafkasya'ya bağlayacak
Doğu Karadeniz ile Kafkasya arasında köprü niteliğinde olan Karadeniz
Sahil Yolu'nun en önemli etabı olarak görülen ve yaklaşık 12 yıl önce yapılmaya
başlanan, 1. etabı yaklaşık 2 milyar lira ile 'Karadeniz Bölgesi'nin en pahalı
yol yatırımı' olarak Ordu Çevre Yolu'nun 2. etabında çalışmalar son hızıyla
sürüyor.
Toplamda 6 adet tünel, 7 kavşak ve 16 köprüyü bünyesinde
bulunduran yol, Ordu Üniversitesi’ni ve Şehir Hastanesi’ni de birbirine
bağlıyor. Bu sayede şehirde hem ulaşımda büyük kolaylık sağlanırken hem de
trafik akışı geniş ölçüde rahatlayacak.
Giresun-Ordu arası 15 dakika olacak
Eskipazar Mahalle Muhtarı İlhan Karaağaç, eskiden, şu an
yapılan yolun alanının boş bir şekilde durduğunu ve bu çalışmayla bu gölenin
hareketlendiğini belirterek, “2020
yılında ikinci etap çalışmalarına başlanan Ordu Çevre Yolu'nun, Giresun ve Ordu
arasındaki mesafeyi 15 dakikaya indirecek. Ordu'nun merkezinde trafiği
rahatlatacak. Şu anda Terzili ve Eskipazar'a ait olan tünelin bir kısmı ve
betonlanması bitti, ikinci kısımda da çalışmalar devam ediyor. Diğer tünellerde
de çalışmalar sürüyor. İnşallah en kısa zamanda biter ve ulaşıma tam anlamıyla
açılır.” ifadelerini kullandı.
Burada sık sık kaza oluyordu, trafik rahatladı
“Önceden bu taraflarda iki günde bir kaza oluyordu, yol
yeterli değildi ve bayramlarda şehir merkezinde 3-4 saat yol kapalı kalırdı” şeklinde
açıklamalarını sürdüren Muhtar Karaağaç, “Ama şuanda birinci etabın açılması
ile hafifledi, burası da açılınca Giresun-Ordu arası 15 dakikaya düşecek. Yakın
illerden gelen buradan transit, rahat bir şekilde geçecekler.” cümleleriyle değerlendirmelerini
noktaladı.