Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Yeni Zigana Tüneli Işık Görme Törenine Katıldı! 'Avrupa'nın En Uzunu Olacak'

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Avrupa’nın en uzun tüneli olma özelliği taşıyan ve Trabzon- Gümüşhane karayolu üzerinde yapımı devam eden Yeni Zigana Tüneli'nde ışık görme tüneline katıldı.

13.01.2022-15:01 - (Son Güncelleme: 13.01.2022-16:02)

Avrupa’da tek dünyada ise üçüncü en uzun çift tüp karayolu 29 kilometre uzunluğuyla Yeni Zigana Tüneli’nin hizmete açılması dahilinde otomobiller için seyahat süresi 30 dakika olurken ağır tonajlı araçlar için de seyahat süresi bir saat azalacak. 

Trabzon- Gümüşhane karayolu üzerinde yapımı devam eden Avrupa’nın en uzun karayolu tüneli olan Yeni Zigana Tüneli'nde ışık göründü. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Yeni Zigana Tüneli'nin ışığı görme törenine katıldı. Bakan Karaismailoğlu, kazı çalışmalarının tamamlanmasının önemli bir aşamayı geride bıraktığını dile getirdi. Törende yaptığı konuşmasının ardından Bakan Karaismailoğlu, delici iş makinesini alarak tünelin açılışını gerçekleştirdi.

GÜVENLİ VE KONFORLU SEYAHAT İMKANI SUNACAK

Zigana Tüneli’nin ışığı görme törenine katılarak kazı çalışmalarının tamamlanmasının önemli bir aşamayı geride bıraktığını ifade eden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ‘Zigana Tüneli, özellikle kış aylarında yaşanan çileleri tarihe gömerek yol kullanıcılarına güvenli ve konforlu seyahat imkanı sunacak. Ayrıca mevcut Trabzon-Gümüşhane hattında bulunan keskin virajlar, rampalar ile birlikte dik yamaçlardan taş düşmesi gibi problemler de ortadan kalkacak’ diye konuştu. 


Türkiye’nin bütçe sıkıntısından dolayı yapamadığı projelerin geride kaldığını dile getiren Bakan Karaismailoğlu, ülkemizin yaptığı yatırımlarla her alanda büyüme kazanarak yalnızca bölgeye ait değil küresel alana yayıldığına dikkat çekti.  

DEVLETİMİZ İLAVE GELİRLERE DE KAVUŞACAK

Faaliyete geçirilen projelerle istihdama, ticarete ve ekonomiye destek sağladıklarını belirten Karaismailoğlu, ‘İstihdama etkileri de yıllık ortalama 705 bin kişidir. 19 yılda tamamlanan 1 trilyon 145 milyarlık projelerimizin yüzde 20'sini kamu-özel iş birliği modeli çerçevesinde hayata geçirdik. Kamu-özel iş birliği projeleri ile 38 ayrı proje de yapım sırasında devletin kasasından 1 kuruş çıkmadan 37,5 milyar dolarlık yatırımla havalimanları, limanlar ve 1250 kilometre otoyol altyapısını tamamladık. Bugün Türkiye, son 19 yıldaki çalışkanlığı sayesinde, Avrupa'da en iyi performans sağlayan 3'üncü ülke konumunda, kamu-özel iş birliği yatırım hacmi sıralamasında ise dünyada 13'üncü sırada yer alıyor. Hava yolu, kara yolu ve denizcilik alanlarında kamu-özel iş birliği modeli ile yapılan yatırımlar incelendiğinde, 2024 yılında başa baş noktaya gelineceği görülüyor. Bu da 2025 yılından itibaren elde edeceğimiz gelirlerin, yapacağımız ödemelerin üzerinde olacaktır. Böylece ulaştırma sektörü genel olarak değerlendirildiğinde, kamu-özel iş birliği modeli ile yapılan projeler özelinde net nakit akışı sağlanacak. Dolayısıyla devletimiz ilave gelirlere de kavuşacak’ dedi.

TÜRKİYE’Yİ ŞAHA KALDIRIYORUZ

Türkiye’nin ve Avrupa’nın tek, dünyanın ise üçüncü büyük çift tüpü karayolu olan Zigana Tüneli’nin ışığı görme töreninde açıklamalarda bulunan Bakan Karaismailoğlu, ‘Lafla peynir gemisi yürütmeye çalışanlara inat, gençlerimize iş, hanelere aş, halkımıza refah taşıyor, Türkiye'yi şaha kaldırıyoruz’ diye konuştu.


Zigana Tüneli'nin ışığı görme töreninde konuşan Karaismailoğlu, Trabzon ve Gümüşhane yolu üzerindeki tünelin yalnızca iki ili ilgilendiren bir proje olarak göremeyeceklerine vurgu yaparak şunları kaydetti; ‘Biz burada, bu çalışmamızla Doğu Karadeniz'in en önemli ticaret merkezi konumundaki Trabzon'u, Gümüşhane üzerinden Bayburt, Aşkale ve Erzurum'a bağlıyoruz. Bu projemiz, Karadeniz'de olduğu kadar Doğu Anadolu'da da ticaretin, ihracatın ve istihdamın gelişmesi için kritik öneme sahip. Başta İran olmak üzere tüm Orta Doğu ve Avrasya ülkelerinin Karadeniz'e ulaşması açısından hayati değerde. Türkiye'nin doğu-batı yönlü ticaret hareketliliğinin yanı sıra kuzey-güney yönlü ticaret hareketliliğine de imkan kılarak, ihracatçılarımızın daha düşük maliyetlerde ürünlerini deniz ile dünyaya ulaştırmasına fırsat sunacaktır. Bu ve bunun gibi kilit öneme sahip projelerimiz, ülkemizi 2022 yılı için 250 milyar dolarlık ihracata ulaştıracak ve ticari dengeleri Türkiye lehine değiştirecek.’

ULUSLARARASI TİCARETE KATKI SAĞLAYACAK

2022 yılının sonunda hizmete girmesi beklenen tünelin avantajlarından bahseden Karaismailoğlu, şunları kaydetti; ‘Mevcut yolun kısalmasıyla seyahat süresi otomobiller için 30 dakika, ağır tonajlı araçlar için 60 dakika azalacak. Böylece zamandan 19 milyon lira, akaryakıttan 40 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 59 milyon lira tasarruf sağlanacak. Karbon salınımı da 16 bin ton daha azalacak. Zigana Tüneli, özellikle kış aylarında yaşanan çileleri tarihe gömerek yol kullanıcılarına güvenli ve konforlu seyahat imkanı sunacak. Ayrıca mevcut Trabzon-Gümüşhane hattında bulunan keskin virajlar, rampalar ile birlikte dik yamaçlardan taş düşmesi gibi problemler de ortadan kalkacak. Trafiğin, Karadeniz sahil kesimindeki yerleşkelere, limana turizm ve sanayi merkezlerine sorunsuz akışı sağlanacak. Uluslararası ticaretin daha hızlı ve güvenilir yapılmasına büyük ve değerli katkılar bu projemizle gerçekleşecek.’

Trabzon ve Gümüşhane yolu üzerindeki tünelin ışığı görme törenine Trabzon Valisi İsmail Ustaoğlu, Gümüşhane Valisi Kamuran Taşbilek, AK Parti Trabzon Milletvekili Adnan Günnar, Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu, Gümüşhane Belediye Başkanı Ercan Çimen, Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu da katıldığı belirtildi. 

YORUM YAZ..
Modal