Kırıkkale’ye gerçekleştireceği ziyaret öncesi Ekonomi Muhabirleri Derneği’ni ziyaret eden Adil Karaismailoğlu, burada derneğin Yönetim Kurulu Başkanı Turgay Türker ve Yönetim Kurulu üyeleriyle sohbet ederek, merak edilen konular hakkında değerlendirmelerde bulundu. Karaismailoğlu, Kanal İstanbul Projesinin hız kesmeden devam ettiğini belirterek, "En büyük önceliğimiz, yapı maliyetinin genel bütçeye hiç yük getirmemesi." dedi.
KANAL İSTANBUL PROJESİ İÇİN YENİ FİNANS MODELİ
Ülkenin gündeminden düşmeyen Kanal İstanbul Projesinin hız kesmeden devam ettiğini belirten Karaismailoğlu, Kanal İstanbul olmazsa olmaz diyerek büyük ölçekli projelerde yatırım planlarının titizlikle hazırlandığına dikkat çekti. Karaismailoğlu, "Kanal İstanbul olmazsa olmaz. Şu an dünya ticaret hacmi yaklaşık 12 milyar ton civarında, bu 25 milyar tona çıkacak. Bu yüklerin yüzde 90'ı deniz yolundan taşınıyor. İstanbul Boğazı'nın da kapasitesi belli. Şu anda 40 binin üzerinde bir gemi geçişi sağlanıyor. Önümüzdeki yıllarda 70 binlere çıkması bekleniyor. Rakamlar, bu kadar geminin de İstanbul Boğazı'ndan geçemeyeceğini gösteriyor. Sorunlara çözüm bulmak için Kanal İstanbul alternatif bir su yolu olarak olmazsa olmaz" Dedi.
DÜNYANIN EN ÖNEMLİ FİRMALARIYLA GÖRÜŞÜYORUZ
Avrupa ülkelerinin dikkatinde olan Kanal İstanbul Projesi’nin temelini geçtiğimiz Haziran ayında attıklarını dile getiren Karaismailoğlu, "Çalışmalar hızlı bir şekilde devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde demir yolu hattının da çalışmalarını yaptık, ihalesini de yaptık, inşaata başlandı. Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı'nın Halkalı-Ispartakule arasının da ihalesini yaptık. Tamamen Kanal İstanbul'a göre dizayn edildi. Kanal İstanbul'un altından tünelli bir şekilde geçecek, onun çalışmaları için de önümüzdeki günlerde Sayın Cumhurbaşkanımızla birlikte orada program da yapabiliriz, bir tören daha yapabiliriz. Yine bir taraftan ulaşım yollarını sağlıyoruz bir taraftan alternatif finans modellerini çalışıyoruz. Buradaki bizim en büyük önceliğimiz, Kanal İstanbul'u, yapı maliyeti genel bütçeye hiç yük getirmeden yapmak. Bu finans modeli üzerinde çalışmalarımız var. Orada da belli bir seviyeye geldik. Dünyanın en önemli altyapı firmalarıyla görüşmelerimiz devam ediyor. Kanal İstanbul'daki gelir getirici işlerin, bu işin finansında kullanılması açısından da çok ciddi mesafeler kaydettik. İnşallah o netleşecek önümüzdeki aylarda. Ondan sonra da yürümeye başlayacağız. 2022 yılı içerisinde hedefimiz bunu yoluna koymak’’ şeklinde konuştu.
Kanal İstanbul bütçesi hakkında gelen sorular üzerine açıklamalarına devam eden Karaismailoğlu, Kanal İstanbul'un maliyetinin daha önce 15 milyar dolar civarında olduğu bilgisinin değişmediğine çıkıldığında en uygun teklifi veren kişinin işi alacağını belirtti.