Okullarda ikinci dönemin başlaması sonrası öğretmen ihtiyacının giderilmesi için MEB tarafından ücretli öğretmenlik alımı yapılacak. Ücretli yani sözleşmeli öğretmenlik yapmak isteyen kişiler ise başvuru hakkında bilinmesi gerekenleri merak ediyor. Peki Ücretli öğretmenlik başvurusu ne zaman başlayacak? 2024 sözleşmeli öğretmenlik başvurusu nasıl yapılır?
Ücretli öğretmenlik başvurusu ne zaman başlayacak?
MEB tarafından yapılan açıklamada ücretli öğretmenlik başvuru işlemleri 19 Şubat 2024 tarihine kadar devam edecek.
2024 sözleşmeli öğretmenlik başvurusu nasıl yapılır?
2023-2024 ücretli öğretmenlik başvuruları e-Devlet üzerinden alınmaktadır. Başvuru yapmak isteyen adaylar, e-Devlet'e giriş yaparak 'Milli Eğitim Bakanlığı/Ücretli Öğretmenlik Başvurusu' başlığına tıklamalı ve ardından gerekli adımları takip ederek başvuru işlemlerini gerçekleştirmelidirler.
Her ilçede ücretli öğretmenlik branşları, kontenjan ve başvuru tarihleri farklılık gösterebilmektedir. Bu nedenle başvuru yapmak isteyen adayların bulundukları ilin İl Milli Eğitim Müdürlüğü resmi internet sitesini ziyaret ederek ücretli öğretmenlik ilanlarını incelemeleri gerekmektedir.
Başvuru için gerekli şartlar şu şekilde:
- Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak,
- 18 yaşını doldurmuş olmak,
- Kamu haklarından mahrum olmamak,
- TCK 53. madde kapsamına giren suçlardan hüküm giymemiş olmak,
- Erkek adaylar için askerlik yükümlülüğü bulunmamak; askerliğini yapmış, tecil ettirmiş ya da askerlikten muaf olmak,
- Sosyal Güvenlik Kurumuna bağlı herhangi bir kurumda çalışmamak.
Ücretli öğretmenlik gerekli evrakları neler?
Ücretli öğretmenlik için gerekli evraklar şu şekilde:
• Dilekçe (Evrak tesliminde ilgili okula verilecek)
• Mezuniyet belgesi (aslı ve fotokopisi)
• Nüfus Cüzdanı (aslı ve fotokopisi)
• Varsa Formasyon belgesi (aslı ve fotokopisi)
• Sabıka Kaydı (E-Devletten alınabilir)
• Sağlık Raporu (6 Aylık)
• Bir adet fotoğraf
• Varsa diğer sertifikalar
• Varsa KPSS Sonuç Belgesi
• Askerlik Durum Belgesi