Uçaklar hakkında muhtemelen bilmediğiniz bilgileri derledik.
Uçaklar hakkında duymadığınız şaşırtıcı bilgiler
Uçaklar hakkında muhtemelen bilmediğiniz bilgileri derledik.
Uçakların havası çok temizdir.hastanelerde kullanılan hava filtreleme teknolojisi aynı şekilde uçaklarda da kullanılır.
Pilotlar yolcularla ve diğer personelle aynı yemeği yemezler.pilotların menüleri her zaman yolculardan farklı olduğu gibi kendi içlerinde de farklıdır. yolculardan farklı şeyler yiyen pilotlar bunu gıda zehirlenmesi ve diğer alerjik riskleri minimuma indirmek için yaparlar.
Uçak personelinin dinlenmesi için gizli odalar mevcut.kısa seferlerde çok fazla sorun oluşturmasa da uzun menzilli seferler görevliler için zorlu bir süreç olarak işliyor. bu zorluğu ortadan kaldırmak için de görevlilerin dinlenebileceği odalar bulunuyor. dinlenme yerleri uçağa göre değişiklik gösterse de pilot dinlenme odaları genel olarak kokpitin hemen arkasında yer alıyor.
Işıkların söndürülmesi göz alışkanlığı için.iniş ve kalkış yapan uçakların ışıklarının söndürülmesi gözlerimizi karanlığa alıştırmak içindir. çünkü olası bir kaza durumunda, gözler karanlığa alışmak için zaman kaybedilebilir. bu da panik ortamını daha fazla artırır.
Tuvaletlerin kilidi dışarıdan açılabiliyor.tuvalette uzun süreli kalmalar veya olası bir problem durumunda tuvalet görevliler tarafından dışarıdan açılıp kilitlenebilir.
Uçaklara sık sık şimşek çarpıyor.uçaklarda bulunan iletken ve içinde bulunan yalıtkan madde yıldırımları hissettirmez.
Yakıt tüketimleri çok fazladır.uçuş sırasında ise en fazla yakıtı kalkış sırasında kullanır. kalkış anının her saniyesinde 6-7 litre yakıt tüketilir.
Lastikleri çok güçlüdür.lastikler inişe neden olmayacak şekilde tasarlanmıştır. yaklaşık 38 ton gibi inanılmaz ağırlık yükleri dayanacak şekilde tasarlanmıştır ve saatte 170 mil hızla yere vurabilir. buna ek olarak, uçak lastikleri bir araba lastiğinde kullanılan basıncın yaklaşık altı katı olan 200 psi'ye kadar şişirilir.
Camdaki küçük deliğin sırrı.uçak camındaki o küçük delik kabin basıncını düzenler.
Oksijen maskeleri bizi ne kadar hayatta tutar.
Uçak ilk olarak 1890 yılında celement ader ve otto lilienthal tarafından icat edildi. celement ader, pervaneli bir uçakla yerden birkaç santim yüksekliğe çıkarak 50 metre mesafeyle havada kalarak ilk uçuşu gerçekleştiren kişi olmuştur. lilienthal da doğal hava akımlarından faydalanarak motorsuz, yani planör uçuşu yaparak tarihe geçmiştir.
18. yüzyıl sonlarına doğru fransız bir fizikçi olan de rozier, bir balon vasıtasıyla havaya yükselebilen ilk insan unvanını almıştır. 1785 yılına gelindiğinde manş denizi blanchard ve jeffiers tarafından balonla geçildi.
Uçağı kim buldu?
Modern havacılığın temelleri, amerikalı wright kardeşler tarafından atıldı. ilk pilotlu ve kontrollü uçuş aralık 1903 tarihinde, motorlu bir uçakla 12 saniyelik bir uçuş gerçekleştirerek, 500 metrelik bir mesafe katettiler ve uçak, wilbur ve orville wright kardeşler tarafından icat edilmiş oldu.
Tüm dünyada modern havacılığın başlangıç noktası olarak bu gösterilmektedir. bundan sonra birçok uçuş denemeleri ve uçuşlar gerçekleştirilerek, havacılığın dolayısıyla uçakların gelişiminde önemli mesafeler alındı.