Bugün, StreamElements ve analiz şirketi Rainmaker.gg'nin ortaklığında “State of the Stream” raporunun Şubat sayısı yayınladı. Bu belge büyüleyici çünkü salgının sonu yaklaşırken, canlı yayın platformlarının krizin kazananlarından biri olduğunu gösteriyor.
Bu ayın raporundaki en büyük bulgu, izlenen saatler açısından hem Twitch hem de Facebook Gaming'in geçen yıla göre yaklaşık yüzde 80 artış yakalamsı. Biraz daha açıklayıcı olmak gerekirse: Twitch yüzde 82, Facebook Gaming ise yüzde 79 oranında büyüdü. Twitch için bu, Şubat ayında 1,8 milyar saatin üzerinde izlenme süresi anlamına geliyor. Facebook Gaming ise 400 milyon saati geçti.
Her iki rakam da aslında daha uzun bir ay olan Ocak ayına göre düşüş gösteriyor. Bana göre bu, küresel koronavirüs salgını süresince canlı yayınları izleyen toplam insan sayısının önemli ölçüde arttığını gösteriyor.
Her iki istatistik de aslında daha uzun bir ay olan Ocak ayına göre düşüş gösterse de yıl bazında canlı yayın platformlarının pandemi süresinde ne kadar kazançlı çıktığını gözler önüne seriyor.