Kültür ve Turizm Bakanlığının talebi ile Anadolu kültürünün önemli simgelerinden olan "Nazar Boncuğu" sosyal medyanın olmazsa olmaz unsurlarından emojilerin içinde dahil edildi.
NAZAR BONCUĞU ARTIK BİR EMOJİ
Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, dünyada internet emojilerinin tespit edilmesi ve yaygınlaşması için uğraşan, kar amacı taşımayan bir kuruluş olan UNİCODE konsorsiyumuna, "Turkey Home" tanıtım kampanyası çerçevesinde gerçekleştirilen başvurunun neticelendiği bildirildi. Kampanyayı idare eden Tanıtma Genel Müdürlüğünün 30 Kasım 2017 tarihinde yaptığı başvuru ardından İngilizce'de "Evil Eye Bead" olarak isimlendirilen "Nazar Boncuğu" ile alakalı sürecin 16 Temmuz itibarıyla bittiği bildirildi.
ÖNÜMÜZDEKİ GÜNLERDE YAYGINLAŞACAK
Başlangıç olarak Twitter'ın web sayfasında kullanılmaya başlanan "Nazar Boncuğu" emojisinin ilerleyen günlerde tüm mecra ve platformlara kullanılmasının beklendiği kaydedildi.
TANITIM FİLMİ DE VAR
Bakanlığın açıklamasında, Türkiye'nin tarihi, kültürel ve doğal güzelliklerini dünya genelinde tanıtmak için 2014'ten beri devam eden "Turkey Home" kampanyası çerçevesinde, Anadolu kültürüne ait önemli bir sembolün de dünyaya tanıtılmasının sağlandığı bildirildi. Kampanya çerçevesinde ayrıca "Turkey Home of Evil Eye Bead" adlı bir tanıtım filminin de yapıldığı öğrenildi.
3 BİNE YAKIN EMOJİ VAR
Açıklamada, günümüzde internet ve özellikle de sosyal medya mecrasında iletişim kurmanın yeni bir yolu olarak düşünülen emojilerin yaklaşık 10 sene önce gün yüzüne çıktığı ve sayılarının şu an 3 bin civarı olduğu bilgisi de kaydedildi.
Son Dakika Teknoloji Haberleri için aşağı kaydırın.