Türkiye'nin geleneksel dış satım kalemlerinden kuru incir, kuru üzüm ile kuru kayısıdan bu sezon 704 milyon dolar kazanç sağlandı.
Ege İhracatçı Birlikleri verilerinden edinilen verilere bakıldığında, Türkiye'nin üretiminde ve dışsatımında dünya lideri olduğu kuru incirde sezonun başladığı 26 Eylül 2019'dan 30 Mart 2020'ye kadar olan dönem içerisinde, bir önceki sezonun aynı dönemine kıyasla % 7 artarak176 milyon dolarlık dış satım yapıldı.
Ağırlıklı olarak Avrupa ülkelerinin talep ettiği kuru incir, en çok 25 milyon dolarla Almanya'ya ihraç edildi. Neredeyse 6 aylık dönemde Fransa'ya 24, ABD'ye de 20 milyon dolarlık kuru incir dış satımı yapıldı.
KURU ÜZÜMÜN % 80'İ AVRUPA'YA
Çekirdeksiz kuru üzümde de dış satım sezonunun başladığı 1 Eylül 2019'dan 30 Mart 2020'ye dek 332 milyon dolarlık dış satım gerçekleştirildi.
Kuru üzüm dış satımının % 80'ini oluşturan 265 milyon dolarlık bölüm Avrupa Birliği ülkelerine yapıldı.
Kuru üzüm dış satımında ilk sırada 92 milyon dolarlık satış ile İngiltere alırken, bu ülkeyi 39 milyon dolarla Almanya, 32 milyon dolarla Hollanda takip etti.
KURU KAYISIDA ÇİN'E DIŞ SATIM % 125 ARTTI
Antep baklavası ile Aydın incirinden sonra Avrupa Birliği nezdinde coğrafi işaret tescili olan 3. ürün olan Malatya kayısısının dış satımı, sezonunun başladığı 1 Ağustos 2019'dan 30 Mart 2020'ye dek olan dönemde, aynı tarihlerdeki bir önceki sezona kıyasla % 4 artarak 188 milyon dolardan 196 milyon dolara yükseldi.
Neredeyse 120 ülkeye satılan kuru kayısıda ilk sırada 26 milyon dolar ile ABD yer alırken, bu sırayı 18 milyon dolar ile Almanya ve 17 milyon dolar ile Fransa takip etti.
Çin'e de geçtiğimiz sezona kıyasla % 125 artarak 4,5 milyon dolarlık kayısı dış satımı yapıldı.