Doğal gazın dağıtımı konusunda dünyanın önemli merkezlerinden birisi olacak olan Türkiye, küresel lojistik ağında da merkez olmak için çalışmalarını sürdürüyor. Çin’in liderliğini yaptığı ve Tarihî İpek Yolu’nu canlandırarak Pekin’den Londra’ya kadar kesintisiz bir ticaret yolu oluşturmayı hedefleyen ‘Kuşak ve Yol Projesi’nin önemli adımlarından birisi Türkiye olacak.
Yer tespiti yapılacak ve sonrasında çalışmalar hızlanacak
Türkiye Gazetesi’nin yer verdiği habere göre; Türkiye’nin bölgesel ve kıtasal anlamda bir aktarma merkezi hâline gelmesi ve ‘Kuşak ve Yol Girişimi’ güzergâhında etkin olmasını temin etmek amacıyla Doğu Akdeniz Bölgesinde, Orta Doğu ve Orta Asya coğrafyasına çıkış kapısı olacak transit yük odaklı bir ana konteyner limanı inşa edilecek. Hükûmetin 2023 yatırımları arasına giren proje için gelecek yıl Doğu Akdeniz Bölgesinde yer tespiti yapılacak. Tespitin ardından etüt ve proje çalışmaları hızla tamamlanacak.
Hazırlıklar yakında bitecek
Türkiye’yi lojistikte merkez hâline getirecek yatırım planı, Doğu Akdeniz’le de sınırlı kalmayacak. İzmir’de de Ege Bölgesini hareketlendirmesi beklenen Çandarlı Limanı hayata geçirilecek. Fizibilite çalışmaları tamamlanan Çandarlı Limanının üstyapısına başlanmasına yönelik hazırlıklar da yakın zamanda bitirilecek.
Öte yandan, Aliağa-Çandarlı-Bergama demir yolu projesinin fizibilite etüdü tamamlanacak ve yapım ihalesi çalışmalarına başlanacak. Proje ile Aliağa-Çandarlı-Bergama-Soma ve Çandarlı Limanı demir yolu bağlantısı kurulacak.
1,5 dolarlık ihracat ve 15 bin kişiye istihdam
Bölgedeki imalat sanayii sektörlerinin liman bağlantısı sağlanmış olacak, bölgenin ihracat süreçleri de etkinleştirilecek. Çandarlı Limanı ve İzmir Temiz Enerji İhtisas OSB tamamlandıktan sonra yıllık 1,5 milyar dolarlık ihracat yapılması, yaklaşık 15 bin kişiye de istihdam sağlanması bekleniyor.