Türkiye hedefini ABD pazarına çevirdi: Ülke dolarla dolacak

Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, ABD pazarının potansiyelinin kendileri için önemli olduğunu ve buraya odaklandıklarını belirtti. Kızıltan, “Hedefimiz ABD'ye 500 milyon dolar ihracat yapmak” ifadelerini kullandı.

23.01.2024-11:25 - (Son Güncelleme: 23.01.2024-15:45)

Protein ihtiyacı adına önemli bir kaynak olan Türk su ürünleri ve hayvansal ürünlerinin ABD pazarında daha fazla büyümesi için çalışmalar sürüyor. Konu hakkında bir açıklama yapan Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, "Amacımız orta vadede ABD'ye 500 milyon Dolar ihracat seviyesine ulaşmak ve ABD'nin tedarikçileri sıralamasında daha yukarılara çıkmak" dedi.

Türk su ürünleri ve hayvansal mamullerin hedefi ABD

İHA’da yer alan habere göre; Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği, Türkiye'nin su ürünleri ve hayvansal mamuller sektöründe gerçekleştirdiği ihracatın yüzde 43'ünü tek başına gerçekleştirerek sektördeki lider konumunu koruyor. Bu önemli birlik, 21-23 Ocak 2024 tarihlerinde Las Vegas'ta düzenlenen Winter Fancy Food Show Fuarı'na katılarak Türk su ürünlerini tanıttı ve sektöre yeni ticari bağlantılar kurma fırsatı sağladı.

Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, 2023 yılında Amerika Birleşik Devletleri'ne yapılan ihracatın yüzde 18 artışla 105 milyon dolardan 123,4 milyon dolara çıktığını belirtti. Kızıltan, ABD'nin yıllık gıda ithalatının 215 milyar dolar olduğunu ve su ürünleri ile hayvansal mamuller ithalatının ise 38 milyar doları bulduğunu ifade ederek, Türk su ürünleri sektörünün ABD pazarında artan bir potansiyele sahip olduğunu vurguladı. Başkan Kızıltan, bu nedenle ABD pazarına özel bir odaklanma stratejisi benimseyerek ihracatlarını katlayarak artırmayı hedeflediklerini söyledi.

Balık ve et

İhracat son 5 yılda 3 kat arttı

Winter Fancy Food Show Fuarı'na üçüncü kez katıldıklarına vurgu yapan Kızıltan, "ABD pazarı, Türk su ürünleri sektörü açısından son 15 yılda Turkish Cargo'nun da seferlerini artırmasıyla güçlü bir pazar haline geldi. ABD'ye yaptığımız 123,4 milyon dolarlık ihracatın yüzde 64'lük büyük dilimini Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği üyelerimiz gerçekleştirdi. EİB'nin son 4 yıldır ABD pazarında Türk gıda ürünlerinin bilinirliğini ve tercih edilmesini artırmak için sürdürdüğü TURQUALITY Projesi sayesinde son 5 yılda Türkiye'nin ABD'ye gıda ihracatı 2 katına, su ürünleri ve hayvansal mamuller ihracatı 3 kat arttı. Bu artışın devam edeceğine inanıyoruz. Su ürünleri ve hayvansal mamuller sektöründe ABD'nin tedarikçileri arasında 37. sıradayız. Amacımız orta vadede ABD'ye 500 milyon dolar ihracat seviyesine ulaşmak ve ABD'nin tedarikçileri sıralamasında daha yukarılara çıkmak" ifadelerine yer verdi.

Winter Fancy Food Show Fuarı hakkında

Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği, Türkiye'nin su ürünleri ve hayvansal mamuller sektöründeki lider ihracatçısı olarak öne çıkıyor. Yüzde 43'lük bir payla bu sektörde Türkiye'nin ihracatını tek başına gerçekleştiriyorlar. Bu kapsamda, 21-23 Ocak 2024 tarihlerinde Las Vegas'ta düzenlenen Winter Fancy Food Show Fuarı'na katılarak, Türk su ürünlerini Amerika Birleşik Devletleri pazarında tanıttılar. Bu fuar, her yıl 40'a yakın ülkeden 900 firmanın katılım gösterdiği, yılda 10 bin profesyonel ziyaretçiyi bir araya getiren önemli bir etkinlik.

Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, fuar süresince Türkiye'nin su ürünleri ve hayvansal mamuller alt sektörlerini tanıtmak adına çeşitli aktivitelere katıldı. ABD'ye yönelik ihracatta 2023 yılında yüzde 18'lik bir artış elde ettiklerini ve bu alanda 123,4 milyon dolarlık bir gelir elde ettiklerini belirtti. Kızıltan, ABD'nin yıllık gıda ithalatının 215 milyar dolar olduğunu ve su ürünleri ile hayvansal mamuller ithalatının ise 38 milyar doları bulduğunu ifade ederek, Türk su ürünleri sektörünün ABD pazarında daha fazla büyüme potansiyeli taşıdığını vurguladı. Türk su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü, ABD pazarına odaklanarak ticari bağlantılarını güçlendirmeyi hedefliyor.

Winter Fancy Food Show Fuarı'nda, Türk su ürünleri ve hayvansal mamulleri özellikle Türk somonu ve levrek başta olmak üzere çeşitli ürünleri ile sergilendi. Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu üyeleri Ufuk Atakan Demir ve İsmail Aksoy da fuar boyunca Türk su ürünleri sektörüyle ilgili bilgileri ithalatçılara aktardılar. Bu etkinlik, sektörün Amerika'daki varlığını güçlendirmek ve yeni ticaret fırsatları yaratmak adına önemli bir adım oldu.

DNC Medya
DNC Medya
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

En Çok Okunanlar

Modal