Türkiye E-Ticarette Lider

Türkiye, 2021'de e-ticaret sektöründe gelişen ülkelerin lideri oldu. Ülkede 37 milyon kullanıcı internet üzerinden ürün satın alıyor.

03.06.2021-14:39 - (Son Güncelleme: 03.06.2021-15:43) Türkiye E-Ticarette Lider

Küresel finans teknolojileri firması PayU, 50’nin üzerinde ülkede yüz binlerce kullanıcısına sağladığı ödeme hizmetleri ile sağladığı verileri kapsayan “The Next Frontier: 2021 ve Gelecekte E-Ticaret Dünyasının Umut Vadeden Pazarları” raporunu paylaştı. Rapor Türkiye’nin de içinde olduğu dört kıtaya dağılmış 19 ülkenin e-ticaret verileriyle ilgili kritik önemli içgörüler barındırıyor.

Rapora ilişkin düzenlenen toplantıda gazetecilerle görüşen iyzico-PayU CEO’su Barbaros Özbuğutu şu açıklamada bulundu:

 “The Next Frontier raporunda Türkiye’nin yüzde 44’lük e-ticaret penetrasyonuyla gelişmekte olan pazarlar içerisindeki liderliğini net bir şekilde görebiliyoruz. Sıradaki hedef ise Amerika, İngiltere, Almanya gibi e-ticaret penetrasyonun yüzde 80’in üzerinde olduğu ülkeler arasında yer alabilmek. 2. ligin şampiyonuyuz, artık amacımız 1. ligde kendimize yer edinebilmek. Bu yolda atılması gereken en önemli adımlardan biri, banka ve kredi kartı bulunmayan nüfusu, alternatif ödeme yöntemleri ve dijital cüzdan uygulamarı aracılığıyla dijital ticaretin bir parçası haline getirmek.”  

Türkiye 83.4 milyon nüfusa sahip ve bu nüfusun % 92’sinin üzerinde kişi mobil cihaz kullanıyor. Bir kişi günde hemen hemen 7,5 saati online bir şekilde geçiriyor. 83.4 milyon nüfusa sahip  ülkede 37 milyon kullanıcı online bir şekilde alışveriş yapıyor. E-ticaret ile geçen yılın ilk altı ayında bir önceki yılın altı ayına kıyasla % 64 artış kaydedildi.

Hayat tarzında meydana gelen değişim, e-ticaret masraflarının dijital ürünlere yönelmesi ihtimalini yükseltiyor. Bu rapora göre dijital mallardaki toplam e-ticaret masrafları % 52 oranında genişleme potansiyeline sahip. Bununla beraber 2020'de % 30 büyüyen sektörde 2021'de büyüme oranı % 17 oldu.

MODA VE KOZMETİK ZİRVEDE

iyzico platformları üzerinde tüketici masraflarında 2020'ye kıyasla en fazla artış kaydeden sektör % 229 oranla kozmetik ve güzellik oldu. Geçen yılın ikinci çeyreğinde elde edilen % 392 miktarındaki yükseliş, 6 EMEA pazarının en yüksek artışı oldu. Güzellik ile kozmetik sektörüne gidilen masrafların online ortamda yapılması ve % 80  miktarında artması isteniyor.

BİR SEKTÖR DİJİTALE DÖNÜYOR

Ülkemizde moda ile aksesuar ürünleri e-ticaret masrafları 2019 senesinde 3,3 milyar dolar ilen geçen sene 4,7 milyar dolara yükseldi. Sektör geçen yıl % 65’lik artış kaydetti. Sektöre mensup iş yerleri 2019’un 2. çeyreğine göre % 110 daha çok kazanç sağladı. Modada e-ticaret kanalları yoluyla yapılan altı milyar doların üstündeki senelik tüketici masrafının artması hedefleniyor.

DNC Medya
DNC Medya
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

En Çok Okunanlar

Modal