Türkiye'deki tüketiciler, satın alma kararlarını alırken en fazla ürünlerin organik olup olmadığına ve yapay maddeler içerip içermediğine dikkat ediyor.
GfK araştırma şirketi, covid-19 salgınının etkisinin hissedildiği bu dönemde, 31 ülkede 15 yaş ve üzeri "orta-üst segment" olarak belirtilen tüketicilerin değerlendirmeleri ışığında "Consumer Life 2019" raporunu düzenledi.
Raporun Türkiye'ye ilgili bölümüne bakıldığında, tüketicilerin % 82'si fiziksel ve zihinsel olarak formda kalmak için çabalamanın ciddi olduğunu belirtiliyor.
Ülkede neredeyse her 3 kişiden birisi (% 31) formda kalmak için haftalık egzersiz yapıyor.
Akıllı saat kullandığını ifade edilen %e 41'i, bu cihazları sağlıklarını takip etmek amaçlı taktıklarını belirtti.
SAĞLIKLI YAŞAM ÜRÜN VE HİZMETLERİNE BÜYÜK İLGİ
Araştırmaya katılanların % 74'ü sağlıklı bir hayat biçiminin öneminin altını çizerken, bunu sürdürmeye yarayacak ürün veya hizmetleri izlediğini bildirdi.
Bahsedilen katılımcıların % 65'i kirlenmiş yiyecek ve içecek yüzünden hastalanmaktan endişelendiğini ifade etti.
Tüketilen ürünlerde satın alma kararlarında etkili olan özellikler sorulduğunda, her 3 kişiden 2'si alacağı ürünün organik olmasına, % 54'ü de yapay içerik maddelerinden arındırılıp arındırılmadığına dikkat ettiğini belirtti.
"KADINLAR ERKEKLERDEN DAHA DUYARLI"
Tüketicilerin büyük çoğunluğu doğanın korunmasına yardımcı olmanın önemli olduğunu ifade ederken, orta-üst segment gelir grubundaki kişilerde bunu belirten oranı % 86'yı buldu.
Araştırmaya katılım sağlayanlar arasında çevre dostu olmayan bir şey yaptığında kendisini suçlu hissedenlerin oranı % 70 olarak görülürken, kadınların erkeklere kıyasla daha duyarlı olduğu ve doğayı önemsediği tespit edildi.