Tüketici Hakları Şikayet

Tüketici hakları şikayet formu? Online tüketici şikayet hattı? Tüketici hakları başvuru? Tüm bu soruların cevaplarını sizler için derledik.

21.05.2018-22:35 - (Son Güncelleme: 25.03.2020-17:54) Tüketici Hakları Şikayet

Tüketicilerin 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’dan doğan uyuşmazlıklarının çözüm yerleri; tüketicinin mal yada hizmeti satın aldığı yada tüketicinin ikametgahının olduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri ile Tüketici Mahkemeleridir.

Tüketici Hakem Heyetleri illerde Bilim, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü, ilçelerde Kaymakamlık bünyesinde meydana gelir

Tüketici Mahkemeleri ise Ankara, İstanbul, İzmir Adana, Antalya, Bursa, Samsun, Konya, Mersin ve Kayseri illerinde işlem yaparlar. Bu iller haricindeki il ve ilçelerde başvurular Tüketici Mahkemesi sıfatı ile Asliye Hukuk Mahkemesi’ne gerçekleştirilmelidir. Bu mahkemelerde açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır.

Değeri iki bin Türk Lirasının altında olan uyuşmazlıklarda ilçe tüketici hakem heyetlerine, üç bin Türk Lirasının altında olan uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine, büyükşehir statüsünde olan illerde ise iki bin Türk Lirası ile üç bin Türk Lirası arasındaki uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine müracaat mecburidir. Bu değerlerin üstündeki uyuşmazlıklar için tüketici hakem heyetlerine başvuru gerçekleştirilemez.

Tüketici hakem heyetleri kendilerine yapılan müracaatları gereğini yapmak için kabul etmek mecburiyetindedir.

Müracaatlar, tüketicinin yerleşim yerinin olduğu yada tüketici işleminin gerçekleştiği yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.

Tüketici hakem heyetleri uyuşmazlık hususu ile alakalı her türlü bilgi ve belgeyi taraflardan, alakalı kurum yada kuruluşlardan talep edebilir.

İl ve ilçe tüketici hakem heyetinin aldığı kararlar tarafları bağlar.

 

DNC Medya
DNC Medya
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

En Çok Okunanlar

Modal