TikTok yakında duyurucağı yeni bir güncelleme ile kişiselleştirilmiş reklamları zorunlu hale getirecek. Artık isteseniz de istemeseniz de ilgilendiğiniz uygulamda ilgilendiğiniz içeriğe göre reklam göreceksiniz.
ByteDance'e ait uygulamanın içerisinde şu anda, kullanıcılara takip etkinlikleri içeriğe göre reklam sunulup sunulmayacağını seçmeleri için bir ayar bulunuyor. 15 Nisan'dan itibaren, uygulama içerisinde "Ayarlarınız değişecek ve uygulama içerisinde göreceğiniz reklamlar TikTok'ta yaptıklarınıza bağlı olmaya başlayabilir." yazısıyla bir uyarı mesajı verilecek.
"TikTok'un ücretsiz kalmasına yardımcı olmak için, size reklamları göstermek amacıyla reklamverenlerle ortaklık yapıyoruz. Ayarlarınıza bağlı olarak, şu anda TikTok'ta veya dışında yaptıklarınıza dayalı olmayan genel reklamlar görebiliyorsunuz. 15 Nisan'dan itibaren ayarlarınız değişecek ve göreceğiniz reklamlar TikTok'ta yaptıklarınıza bağlı olmaya başlayabilir. Reklam ortaklarımızın verilerine dayanarak reklamların size daha uygun hale getirilip getirilemeyeceği konusunda kontrol yine de sizde. "
TikTok'tan bir yetkilinin açıklamasına göre TikTok'un, kullanıcılarının gizliliğine saygı göstermekte kararlı olduğunu söylüyor. "Veri gizliliği konusunda şeffaf olmaya ve kullanıcıların Güvenlik Merkezimizdeki gizlilik tercihlerini anlamalarına yardımcı olmaya devam edeceğiz."
Kullanıcılar yine de TikTok'un reklamları diğer uygulamalardan ve web sitelerinden alınan verilere göre kişiselleştirip kişiselleştirmediğini kontrol edebilecek. TikTok'un gizlilik ayarlarındaki değişiklik, Twitter, Facebook ve Instagram dahil olmak üzere birçok sosyal medya sitesinde reklamların halihazırda işleyiş şeklini yansıtıyor. Kullanıcılar, farklı sitelerdeki izlemeye dayalı olarak kişiselleştirilmiş reklamları bu sitelerde de devre dışı bırakabilir fakat sitelerin kendi içindeki etkinliğe dayalı kişiselleştirmeyi iptal edemiyor.