Türkiye Tarım Kredi Kooperatifleri (Tarım Kredi) Genel Müdürü Fahrettin Poyraz, gereken çalışmaların sona erdirilmesiyle Tarım Kredi ürünlerini dijital pazardan da satacaklarını açıkladı.
Tarım Krediü Genel Müdürü Poyraz, AA muhabirine açıklamasında, Tarım Kredi'nin her gün tarımsal ve hayvansal ürün pazarındaki yerini büyüttüğünü dile getirdi.
Tarım Kredi olarak hem kendilerinin açtıkları marketlerle pazara giriş yaptıklarını hem de yeni paydaşlar edindiklerini ifade eden Poyraz, "Hem market açıyor hem de 20 binin üzerinde markete ürün veriyoruz." şekinde konuştu.
Poyraz, Nişasta Sanayicileri Derneği ile protokole imza attıklarını belirterek, senelik yaklaşık 1 milyon 600 bin ton mısırı onlar adına alacaklarını ve gelecek dönemlerde onların sipariş verdiği ürünleri çiftçiye sözleşmeli bir şekilde ürettireceklerini söyledi.
Böylelikle ürün alım yeteneklerinin de her geçen gün arttığına dikkat çeken Poyraz, şu ifadeleri kullandı:
"Bu sene 2,5 milyar liralık ürün alım hedefi koyduk. Orta vadede hedefimiz 5 milyar liralık alım yapmak. İnşallah önümüzdeki dönemde bu hedef daha ileri taşınacak. Bir tarafta tüketim, bir tarafta üretim pazarı var. İki pazar arasındaki planlamanın düzgün yapılması, arz ve talebin örtüşmesi için esas rol alması gereken yapılar kooperatif yapıları. Türkiye'de kooperatif yapıları güçlendikçe üretici ve tüketici arasındaki bağ da güçlenecek. Üretim plansızlığından kaynaklanan mağduriyetler minimum seviyeye inecek. Bu planlama pazarla olan bağın kooperatifler vasıtasıyla kurulmasıyla mümkün olacak."
Şu an 93 market açtıklarını belirten Poyraz, gelecek yılın sonu itibariyle 500 market hedefine ulaşacaklarını aktardı.
ONLİNE SATIŞA HAZIRLIK
Poyraz, dijital pazar projesiyle ilgili çalışma yaptıkları bilgisini de aktararak, "Online satış için hazırlığımız var. Önümüzdeki aylarda eksiklerini tamamladıktan sonra, hızlı şeklide Tarım Kredi ürünlerini dijital pazar üzerinden de satacağız." şeklinde konuştu.
Bu projeye önceliklelk olarak büyük şehirlerden başlayacaklarının altını çizen Poyraz, şu açıkalamalarda bulundu:
"Buralarda lojistik imkanlar ve nüfus yoğunluğu daha fazla. Pazar noktasında, pazarın test edilmesi anlamında ölçek ne kadar büyükse daha gerçekçi veriler ortaya koyuyor. Şu anda yazılımı noktasında hazırlıklar yapılıyor. Sonra lojistik aşamaları gelecek. Yıl bitmeden hizmete açılmasını hedefliyoruz. En kısa sürede lojistik altyapı tamamlandıktan sonra ürünlerimizi sadece marketlerde değil, dijital platform ile de tüketiciye ulaştırmaya başlayacağız."