Tapu ve Kadastro Genel Müdürü Mehmet Zeki Adlı, tapuda sahteciliği daha hızlı bir şekilde önleyebilmek için Elektronik Kimlik Doğrulama Sistemi'nin (EKDS) pilot uygulamasına geçiş yaptıklarını dile getirdi.
Mehmet Zeki Adlı, açıklamasında, Elektronik Kimlik Doğrulama Sistemi'nin (EKDS) İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü aracılığıyla koordine edilen ve Türkiye'de yeni uygulanmaya başlanan bir sistem olduğunu dile getirdi.
Kimlik doğrulama işleminin tapuda sahteciliği önlemek için oldukça önemli olduğunu ve bu hususta Elektronik Kimlik Doğrulama Sistemi'nden önce de Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü ile hareket ettiklerini ifade eden Adlı, vatandaşların T.C. Kimlik Numarasını Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünün sistemine girerek kimlik bilgilerini alarak onaylama yaptıklarını belirtti.
Vekaletlerin onaylanması işlemi Türkiye Noterler Birliği üzerinden yaptıklarını ifade eden Adlı, Ticaret Bakanlığı üzerinden de alakalı şahsın şirket temsilcisi olup olmadığını onayladıklarını belirtti.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün bu gibi pek çok uygulaması olduğunu ve başarılı bir şekilde uygulandığını belirten Tapu ve Kadastro Genel Müdürü Adlı, şu açıklamada bulundu:
"İçişleri Bakanlığı ile yaptığımız görüşmeler çerçevesinde pilot uygulama başlattık. Ankara'da Yenimahalle Tapu ve Kadastro Müdürlüğümüz ile Çankaya Kadastro Müdürlüğümüzde şu anda pilot uygulama devam ediyor. Yeni kimlik kartlarımızda biyometrik vesikalık fotoğraf, parmak izimiz ve özel bir takım kişisel bilgiler var. Müdürlüğümüze gelen vatandaşlar, yeni kimlik kartlarını POS cihazı şeklindeki Kimlik Doğrulama Sistemine takıyor, parmak izini de alıyoruz ve otomatik olarak nüfustaki veri tabanına giriliyor. İşlem yapmak isteyen vatandaşın bilgileri sistemdeki verilerle karşılaştırılıyor. İşlem yapmak isteyen kişinin doğru kişi olup olmadığı sistemden teyit ediliyor. Doğrulanmış bilgilerin bize gelmesiyle tapuda sahteciliklerin önüne artık daha hızlı geçebileceğiz."