İstanbul'da toplu ulaşıma gelen yüzde 40'lık zamdan sonra taksi açılış ücreti 9,80 lira, indi-bindi ücreti ise 28,00 liraya çıkmıştı.
Aksu, gelen zammın istendiği etkiyi veremediğini, giderlere gelen zam kadar kazançlarının artmadığını ifade etti. Yolcu ve şoför arasında olan kavgalarla ilgili de yorum yapan Aksu, "Gelen şikayet sayısı neredeyse yüzde 1 bile değil. Biz odamıza da yetki verilsin istiyoruz. Taksimetre ücret tarifeleri, indi-bindi tarifesi iyileşirse, istediğimiz oranda zam yapılırsa yolcunun şikayeti de ortadan kalkar. Taksici de gitmemezlik yapmaz." dedi.
Yetki önerisi
Günde 1,5 milyona yakın yolcuya hizmet verdiklerini aktaran Aksu, "Yılda 530 milyona yakın yolcu taşımış oluyoruz ve gelen şikayet sayısı 150 bin, neredeyse yüzde 1 bile değil. İstanbul halkı bizim velinimetimiz. Vatandaşımıza en iyi hizmeti vermek zorundayız.
Biz de en az şekilde şikayet gelsin, hiç gelmesin istiyoruz. 52 bin çalışanımız var ve İstanbul trafiği sıkıntılı. Böyle şikayetlerle karşılaşmak istemiyoruz. Karşılaşırsak şayet İstanbul Esnaf Sanatkarlar Odalar Birliği'nde yetki var, Büyükşehir Belediyesi'nde yetki var, oralara iletiyoruz. Yargısız infaz olmamak şartıyla idari ve adli işlemler yapılıyor. Kesinlikle ceza veriliyor ama biz hem hükümetimizden hem de belediyemizden esnaf odamıza yetki verilmesini istiyoruz. Hem denetim, hem yaptırım yetkisini istiyoruz.
Bu yetkiler verilirse 3 ay süre verilsin, bir tane yolcumuz taksiden şikayetçi olamaz. Biz de şikayet edilen konuyu yargısız infaz olmamak şartıyla değerlendiriyoruz ve cezasız bırakmıyoruz. Bir şikayet çözüm masası kurulacak, hem şikayet eden yolcu hem şikayet edilen taksici dinlenecek, yaptırım cetvellerinden suça göre cezalar uygulanacak. Caydırıcı cezalar olacak ve bunu yapan şoför kesinlikle bu suçu işlemeye cesaret edemeyecek." ifadelerini kullandı.
Yapılan zamlar yeterli değil
Şimdiye kadar gelen zamların yeteri kadar olmadığını ifade eden Aksu, "Yolcu sayısında herhangi bir değişiklik olmadı ama her ramazan ayında taksi sektöründe işler biraz azalır. Giderlerimiz yüzde 100 oranında arttı ama gelirimize yüzde 40 oranında zam yapıldı. Bu yeterli değil. Biz giderlerimize ne kadar zam yapıldıysa gelirimize de aynı oranda tarifemiz iyileşsin istiyoruz." şeklinde konuştu.
Zamlar kısa mesafe problemini çözdü
Taksi şoförleri ise zamların ardından yerli yolcu sayısının düştüğüne dikkat çekerek kavgaların ilk sebebi olan kısa mesafe sorununun çözüldüğüne vurgu yaptı.
Daha önce herhangi bir yolcuyla kavga etmediğini söyleyen Sergen Cezveci, "Yollar kalabalık, taksiciler gitmek istemiyor, yolcular ters yöne dönmek istiyor. Mazot pahalılaştığı için kurtarmıyordur ama şimdi yeni gelen zam ile birlikte kurtarmaya başladı. Zamlar bana göre kısa mesafe problemini çözdü, bir sıkıntı yaşamadık. Açılış 10 lira oldu, biraz ileriye gidiyorsun 15-16 lira para yazıyor, 28 lira para alıyorsun. Bu da bana göre kurtarıyor." açıklamalarını kaydetti.
Yolcu sayısı yüzde 50'nin altına düştü
Bir diğer taksici Ayhan Baykara ise, "Yolcu sayısı zamlardan sonra azaldı, yüzde 50'nin altına düştü. Mecbur kalmayan taksiye binmiyor. Artık insanlar yürüyor, 30 lira veremiyor, vermek istemiyor. Kavga bitmez. 1,5 saatte daha bana yeni sıra gelecek. Adamlar gelip Harbiye dese, benim 1,5 saatim 30 lira mı? Önceden ucuzdu millet binebiliyordu, para çok kazanmıyorduk ama çalışıyorduk, şimdi de yolcu yok." dedi.
Bize ağır yük getirdi
Taksici Ahmet Yılmaz da, "Yerli halk binmiyor, onlara çok ağır geliyor. Yabancı turist de bir günde en fazla 1 tane denk geliyor. Zam gelmeden önce çok daha iyiydi, zam geldikten sonra hem yerli vatandaş azaldı hem de araba sahipleri arabaya zam yaptı. Kısa mesafe kavgası çözülmüş durumda bence. Eskiden 30 liraya 5 kilometre gidiyorduk, öyle yazıyordu şimdi en yakın mesafe 30 lira. Bu zamlar sadece onu çözdü ama bize ağır bir yük getirdi." ifadelerini kullandı.