Süveyş Kanalı'ndaki Problem, Lojistik Sektöründe Libya'yı Öne Çıkarabilir

Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Türkiye-Libya İş Konseyi Başkanı Murtaza Karanfil, Süveyş Kanalı'ndaki problemin, Türkiye'nin Afrika'ya dış satımı hususunda Libya'nın ehemmiyetini bir defa daha ortaya çıkardığını söyledi.

30.03.2021-15:12 - (Son Güncelleme: 30.03.2021-15:12) Süveyş Kanalı'ndaki Problem, Lojistik Sektöründe Libya'yı Öne Çıkarabilir

Murtaza Karanfil, yazılı bir şekilde yaptığı açıklamada, dünyanın en kritik su yollarından biri olan Süveyş Kanalı'nda karaya oturan dev yük gemisini yüzdürme faaliyetlerinin başarılı bir şekilde neticelenmesi ve kanalın deniz trafiğine açılmasıyla ilgili açıklamalarda bulundu.

Süveyş Kanalı'ndaki problemin, Türkiye'nin Afrika'ya dış satımı hususunda Libya'nın ehemmiyetini bir defa daha gözler önüne serdiğini ifade eden Karanfil, istenilmeyen bu kazanın ardından altı gün içinde kanalda 370 geminin geçiş için tutulduğunu, oldukça uzun kuyruklar oluştuğunu açıkladı.

Türkiye-Libya İş Konseyi Başkanı Murtaza Karanfil, "Bu durum, bazı ticari ürünlerde dünya piyasalarında artışa neden oldu. Günlük 12 milyar dolarlık ürünün bu kanaldan geçtiği söyleniyor. 6 günlük birikme piyasaları altüst etti." dedi.

Karanfil, konu olan kazanının akabinde Libya'nın bilhassa Türkiye'nin ticareti ile dış satımı için ehemmiyetinin bir defa daha anlaşıldığının altını çizerek, şu açıklamada bulundu:

"Doğu ve Orta Afrika'ya giden ticaret yolu Süveyş Kanalı'ndan geçiyor. Cibuti Limanı üzerinden Orta Afrika'ya, Çad'a ürün ulaştırılıyor. Bu da Akdeniz'den Süveyş Kanalı ile birlikte 45 gün sürüyor. Libya'da kurulacak lojistik üs sayesinde Afrika'nın direkt ortasına giriş sağlayacağız. Orada belki kara yolunu kullanacağız ancak zaten Orta Afrika'ya ulaşmak isteyen gemiler de kara yolunu kullanıyor.

''LİBYA'DAKİ LOJİSTİK ÜS, ÇOK CAZİP MALİYETLERLE BU YÜKÜ HAFİFLETİR''

Libya'daki lojistik üs, aynı zamanda Afrika'dan içeriye doğru bir alternatif sağlayacaktır. Libya, başta Orta Afrika olmak üzere hem Doğu hem de Batı Afrika'ya ulaşımda ciddi avantajlar sağlayacak. 45 güne varan ulaşım süreleri 10-15 gün aralığına düşer. Libya, Akdeniz'e 3 günlük mesafede. Buradan kara yoluyla 7-10 günde hem Doğu hem de Batı Afrika'ya ulaşabiliriz. Libya'daki lojistik üs, çok cazip maliyetlerle bu yükü hafifletir."

Karanfil, Libya'da devletin önceki hafta güvenoyu aldığını, bütçe müzakerelerine onay verileceğini ardından da hızlı bir şekilde ekonomik kalkınma canlılığının başlayacağını belirterek hem Libyalı hem de Türk iş insanlarının yeni dönemden ümitli olduğunu, bu sürece zarar verecek bir teşebbüse Libya halkının engel olacağını ifade etti.

Karanfil, Misrata'da 30 bin metrekarelik kapalı yerde lojistik üs kurma faaliyetlerine geçtiklerini, aynı zamanda Libya'nın güney bölgesinde cep lojistik üssü kurmayı istediklerini söyledi.

Hava kargo için müzakerelerine devam ettiklerini belirten Karanfil, şu ifadelerle açıklamalarını sonlandırdı:

"Hava kargoyla Afrika'nın istediğimiz noktasına 1-2 günde ulaşıyoruz. Yani Türkiye'den yola çıkan bir ürün, 3 günde deniz yoluyla Afrika'ya ulaşacak. Buradan da Afrika'nın neresi olursa olsun 1-2 günde ulaştırılabilecek. Bu da ihracatçılarımıza büyük katkı sağlayacak."

YORUM YAZ..
Modal