Süveyş kanalının kapanması nedeniyle uluslararası piyasalarda önceki petrolün fiyatı yüzde 4 yükselmişti. Sürenin uzaması halinde piyasalar bu durumdan daha fazla etkilenebilir.
KARAYA OTURAN EN BÜYÜK GEMİ
1869'da açılan, yılda 19 bin geminin kullandığı, Asya ile Avrupa arasındaki en kısa deniz yolu olan 193 kilometre uzunluğundaki kanalın kapanması nedeniyle uluslararası piyasalarda dün petrolün fiyatı yüzde 4 artmıştı. Dünya ticaretinin yaklaşık yüzde 12'si, Akdeniz'ı Kızıldeniz'e bağlayan Süveyş Kanalı üzerinden yapılıyor. 2018'de inşa edilen ve Evergreen Marine adlı Tayvan şirketi tarafından işletilen Ever Given'ın Süveyş Kanalı'nda şimdiye kadar karaya oturan en büyük gemi olduğu söyleniyor.
GEMİ TRAFİĞİ OLUŞTU
Mısır Hükümeti, bazı gemileri kanalın eski koluna yönlendirirken geçiş yolunun iki tarafında 150 kadar geminin beklediği haber veriliyor. Bu gemilerin petrol, otomobil parçası ve diğer tüketim malzemeleri taşıdığı söyleniyor.
HAFTALAR SÜREBİLİR
Geminin yüzdürülmesi için sekiz römork çalışıyor, iş makineleri de geminin altındaki kumu kazıyor. Boskalis adlı gemi kurtarma şirketinin CEO'su Peter Berdowski, ellerindeki verilerin Ever Given'ın alttaki kumun çıkarılarak yüzdürülmesinin imkansız olduğunu gösterdiğini söyleyerek bu durumda kargonun boşaltılması gerekebileceğini söyledi. İngiltere'de yayımlanan Guardian gazetesine göre Berdowski Hollanda Televizyonu'na açıklamasında, ‘Bu, koşullara bağlı olarak haftalar sürebilir. Karaya vuran dev bir balina gibi. Kumun üzerinde muazzam bir ağırlık var’dedi.