Süt ve Süt Ürünleri İhracatçıları Çin Pazarıyla Hedef Büyüttü

Çin'e süt ile süt ürünleri dış satımının önündeki engellerin kalkmasıyla mutlu olan sektör temsilcileri hedef büyüttü.

23.05.2020-11:42 - (Son Güncelleme: 23.05.2020-11:23) Süt ve Süt Ürünleri İhracatçıları Çin Pazarıyla Hedef Büyüttü

Çin'e süt ile süt ürünleri dış satımının önündeki engellerin kalkmasıyla mutlu olan sektör temsilcileri hedef büyüttü.

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan'ın, sosyal medya (twitter) hesabından yaptığı paylaşımında, Ticaret Bakanlığı ve Tarım ve Orman Bakanlığı iş ortaklığında, Ticaret Müşavirliğinin de katkılarıyla yürütülen yoğun girişimler sonucunda, Türkiye'den Çin’e yapılacak süt ve süt ürünleri satışının önündeki engellerin kalktığını duyurması, piyasada söz sahibi olmak isteyen ihracatçıları ümitlendirdi.

Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Bedri Girit, AA muhabirine açıklamasında, öncelikle 54 şirketle başlayan Çin serüveninin ilerleyen senelerde daha fazla şirketle sürdürebileceğini belirtti.

Gerek Ticaret Bakanlığı gerekse Tarım ve Orman Bakanlığının yaptığı yoğun çalışmalara işaret eden Girit, "İlk etapta krema, süt tozu, tereyağı ve peynir çeşitlerinin izni verildi. Mesela kutu süt ihracatı halen yasak ama bu verilen izinler de çok önemli." diye konuştu.

Çin pazarının açılmasıyla beraber süt ile süt ürünleri ihracatçılarının çabucak pazar araştırması yapmaya başladığından bahseden Girit, ilk hedeflerinin Çin piyasasında yer edinmek olduğunun altını çizdi.

Türkiye'nin oldukça önemli bir süt tozu ihracatçısı olduğuna dikkat çeken Girit, şu açıklamalarda bulundu:

"Çin'de de çok büyük bir pazar var bu konuda. Kendi süt ürünlerini süt tozu kullanarak yapıyorlar. Özellikle dondurma üretiminde kullanıyorlar. Biz de bu fırsatları değerlendirmek istiyoruz. Ayrıca peynir için de büyük fırsat. Taze sürülebilen peynirler, geleneksel peynirler gönderilebilir. Oradaki damak tadına yönelik çalışmalar yapacağız. Zaman içinde bu pazarın büyüyeceğini düşünüyoruz."

2019'da Türkiye'den 320 milyon dolarlık süt ile süt ürünleri dış satımı yapıldığını hatırlatan Girit, "Gerek Çin gerekse diğer pazarlarının devreye girmesiyle yeni tip coronavirüs salgınına rağmen ihracatımızı 350 milyon dolara çıkarmayı amaçlıyoruz." diye konuştu.

Çin piyasasında ABD ve Avrupa'dan güçlü oyuncuların olduğuna dikkat çeken Girit, "Bizim uzun bir yolumuz var ancak dünyada süt tozunda rekabetçiyiz. Baharda süt tozu üretimi ciddi artıyor. İlk olarak süt tozu satabiliriz. Esas amacımız peynirden başlayarak diğer ürünlerimizi de markalı olarak Çinlilerle buluşturmak." şeklinde konuştu.

DNC Medya
DNC Medya
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

En Çok Okunanlar

Modal