Süper Lig’in yayın ihalesi için aldığı karar merak ediliyor. 28 Şubat tarihinde açıklanan ihale kararının ne olduğu araştırılıyor. Digitürk’ün yeni sezon için sunduğu teklif düşük bulundu. Yayın İhale Komisyonu, “Diğer paketler için sunduğunuz 1 milyar 295 milyon TL’yi kabul ediyoruz. 7 Mart’a kadar gelin, 3 yıllık sözleşme imzalayalım” ifadelerini kullandı. Peki, Süper Lig yayın ihalesindeki son durum ne? Süper Lig yayın ihalesi kararı ne oldu? İşte merak edilen tüm soruların yanıtı haberimizde…
SÜPER LİG YAYIN İHALESİ KARARI NE OLDU?
Süper Lig ve Türkiye Futbol Federasyonunun yeni sezon ihalesi için alınan karar 28 Şubat tarihinde açıklandı. Digiturk’ün, yaptığı teklif Yayın İhale Komisyonu tarafından düşük bulundu. 8’i hafta sonuna denk gelen derbi olmak üzere toplam 210 Süper Lig maçının yer aldığı Paket 1-A için yaptığı yıllık 810 milyon TL’lik teklifi üzerine Yayın İhale Komisyonu söz konusu firmaya yeni bir teklif çağrısında bulundu. Yayın İhale Komisyonu, “Diğer paketler için sunduğunuz 1 milyar 295 milyon TL’yi kabul ediyoruz. 7 Mart’a kadar gelin, 3 yıllık sözleşme imzalayalım” ifadelerini kullandı.
Üçüncü kez toplanan komisyon açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
1- İhale danışmanı IMG Media’nın önerisi üzerine, devam eden pandemi sürecinin makro ekonomik koşulları belirsiz hale getirmesi nedeniyle ihalenin süresi ilk kez 5 sezondan 3 sezona indirildi.
2- Tüm paketleri kapsayan Paket 4’e sadece Digiturk’ten yıllık 2 milyar 105 milyon TL’lik teklif geldi. Rakamın düşük olması ve Digiturk ile geçmiş yıllardakinden yaşanan sorunlar nedeniyle teklif kabul edilmedi.
3- 8’i hafta sonuna denk gelen derbi olmak üzere, toplam 210 (2022-23 sezonu için 238 maç) hafta sonu Süper Lig maçının canlı yayın haklarının bulunduğu Paket 1-A için Digiturk’ün yaptığı 810 milyon TL’lik teklif de kabul edilmedi ve bu paket ihale dışında bırakıldı. Komisyon, bu paketin nasıl değerlendirileceğine yönelik çalışmalarına devam edecek.
4- Digiturk’ün, 4’ü hafta sonuna denk gelen derbi olmak üzere toplam 60 Süper Lig maçı; 4’ü hafta içine denk gelen derbi olmak üzere 36 hafta içi Süper Lig karşılaşması; TFF 1. Lig maçları, Süper Lig özetleri, dijital platformlardan kısa özetler; radyo yayınları, uluslararası bahis platformlarından ve GSM şebekelerinden yayınlarını kapsayan diğer paketler için yaptığı toplam 1 milyar 295 milyon TL’lik teklif ise kabul edildi. Digiturk’e “7 Mart’a kadar gelin imzalayalım” denildi.
İhale kapsamında gündeme gelen bir diğer firma olan Saran Group’un yaptığı teklif ise 125 milyon dolar (yarısı TL) ve bir şirket kurularak gelir paylaşımı yapmak oldu. Digiturk ile daha önceden sorun yaşayan Kulüpler Birliği, fiyat yükseltilmediği sürece anlaşmaya sıcak bakmıyor.
TEKLİFTE YER ALAN PAKETLER NELERDİR?
PAKET 1-A: 8'i hafta sonuna denk gelen derbi olmak üzere, toplam 210 (2022-23 sezonu için 238 maç) hafta sonu Süper Lig maçının canlı yayın hakları
PAKET 1-B: 4'ü hafta sonuna denk gelen derbi olmak üzere, toplam 60 (2022-23 sezonu için 68 maç) hafta sonu Süper Lig maçının canlı yayın hakları
PAKET 1-C: 4'ü hafta içine denk gelen derbi olmak üzere, 36 hafta içi Süper Lig maçının canlı yayını hakları
PAKET 1-D: TFF 1. Lig maçlarının canlı yayın hakları ve özetleriyle Süper Lig maçlarının geniş özetleriyle haber amaçlı görüntü hakları
PAKET 1-E: Dijital platformlardan Süper Lig kısa özet hakları
PAKET 1-F: Süper Lig ve TFF 1. Lig maçlarının radyo yayın hakları
PAKET 2: Süper Lig maçlarının uluslararası bahis platformlarında canlı yayın hakkı
PAKET 3: Süper Lig ve TFF 1. Lig maçlarının uluslararası bahis platformlarında düşük çözünürlüklü olarak İnternet TV ve GSM şebekeleri canlı yayın hakkı
PAKET 4: Paket 1, Paket 2 ve Paket 3'e giren yayın haklarının tamamı