Influencer ve fenomenler şu an moda ve giyimde en büyük reklam kapısı haline gelmiş durumda. Peki, sosyal medyadan nasıl para kazanılır? Influencerlar ne kadar para kazanıyor?
Sosyal medya fenomenliği, çılgınlık durumuna gelmiş bir halde. İnsanlar artık bu zamanlarda sabah 9 akşam 5 en az 5 gün çalışmak istemiyor. Sebep olaraksa emeklerinin karşılığını aldıklarını düşünmüyorlar. Z kuşağı artık memur değil, hızlı para kazanıp hızlı yaşamak istiyor. Özellikle influencerlar kelimenin gerçek haliyle birçok insanı etkileri altına alıp fenomen olma isteğini içlerinde oluşturabiliyorlar.
Her gün yeni bir sektör pazarlama dünyasında kendine yer ediniyor. Modellerin kasıp kavurduğu 90lar ve 2000lerden sonra boşluğa düşen pazarlama sektörü, dereye düşüp influencerlara tutundu. Şu an birçok firma geleneksel pazarlama stratejisini bırakıp influencerlara sponsor olmaya çalışıyor. Geleneksel pazarlama ötesinde, dijital pazarlamanın arkaik yöntemleri bile terk edilmiş, büyük bir iş kolu olarak influencerlık yaratıldı.
BİR MARKA YARATMAK: SOSYAL MEDYA FENOMENLİĞİ
Sosyal medya fenomen reklamcılığı aslında çok amatör bir şekilde başlamıştı. Uzun süre de öyle devam eden bu reklam işi, bir iş sektörüne döndü. Artık influencerların kendi markaları dışında kendi isimlerini marka haline getirdiler. Youtuber Logan Paul, geçtiğimiz aylarda Kaliforniya’daki vergilerin yükselmesi sonucu kendi ismine ait markasının merkezini Haiti’ye taşımıştı.
FENOMEN OLMAK: MULTİ PLATFORM PAZARLAMACILIĞI
Fenomenlerin özelliklerinden biri de kendi hayatlarını pazarlamalarıdır. Fenomenler, pazarladıkları kıyafetleri birkaç gün üzerlerinde gezdirir ve ne kadar onlara yakıştıklarını insanlara inandırırlar. Bu ürünler genellikle ucuz fiyattadır. Normalde fenomenlerin giyeceği şeyler değildir. İnsanlar buna tabi ki kanarlar ve ürünler çok kısa sürede tükenir.
Bunu yapmanın yolu sadece Instagram değildir. Fenomenler genelde kendilerine bir ana sosyal medya platformu seçer, onun üzerinden pazarlamalara öncelik verir. Lakin sadece buralarda satış yapmazlar. Tek bir yer değil, birçok platformda satış yapmaktadırlar.
FENOMENLER NE KADAR KAZANIYOR?
Fenomen kavramı da günden güne değişiyor. Bir anda tanıdığınız bir kişiyi Instagram hikayelerinde reklam yaparken görebiliyoruz. Ortalama bir Türk fenomeni tek bir reklamından 5 bin TL aldığı biliniyor. Kendi nişlerini bulmuş ve satışı hazır konular üzerinden yürüyen fenomenlerse bundan daha fazla kazanıyor. Makyaj ve moda üzerine yürümüş ve yüksek takipçilere sahip fenomenlerse hikaye başında en az 50 bin TL alabiliyor.