Siirt-Eruh kara yolunda inşa çalışmaları devam eden, şehrin Şırnak ile ulaşımını daha keyifli bir hale getirecek Zarova Köprüsü'nün inşaat çalışmaları bu ay sona eriyor.
Hemen hemen 57 kilometre uzunluğundaki Siirt-Eruh kara yolunun 37'nci kilometresinde bulunan Zarova Çayı üzerinde yapılan 355 metre uzunluğuna ve 15 metre genişliğine sahip köprüde inşaat çalışmalarında sona gelindi.
Her biri 70 metre uzunlukta beş açıklıklı köprüde deprem afetine karşı en üst seviyede korumanın temin edilmesi için 60 sismik izolatör mesnet takozu takıldı.
Yüksek gövdeli kutu kesimli çelik kiriş, elevasyonları kutu kesimli betonarme, betonarme tabliyeli olarak yapılan köprüde her biri 1,5 metre genişliğine sahip iki adet yaya yolu mevcut.
Son tabliye betonunun hafta sonu dökülmesinin ardından köprüde yapılan faaliyetler ciddi oranda bitmiş olacak. Köprünün açılışının yapılmasıyla Siirt-Eruh Yolu Projesi de sona ermiş olacak.
Zarova Köprüsü sona erdiğinde Siirt-Eruh yolunun hem geometrik hem de fiziksel standartları artacak. Böylelikle trafik güvenliği ile sürüş konforu daha iyi bir seviyeye taşınacak.
Yol, gidiş yolu üzerindeki yerleşim alanlarının ekonomik açıdan da kalkınmasına destek olacak.
"YÜZDE 98 SEVİYESİNDE TAMAMLANDI"
Siirt Valisi Osman Hacıbektaşoğlu, açıklamasında bölge sakinlerinin heyecanla sona ermesini beklediği köprüde faaliyetlere sona yaklaşıldığını dile getirdi.
Köprünün yapım yöntemi açısından kritik olduğunu ifade eden Hacıbektaşoğlu, "Zarova Çayı ve Zarova Vadisi'nden geçen köprüyü kullanacak olanlar, aynı zamanda bölgedeki güzellikleri görecekler. Köprü çok büyük bir kolaylık sağlayacak. Şu anda yüzde 98 seviyesinde tamamlandı. İnşallah temmuz ayı içerisinde hizmete açılacak." diye konuştu.
Hacıbektaşoğlu, köprünün sona ermesiyle Siirt-Eruh yolunun biteceğini belirterek, Eruh-Şırnak arasında gerçekleştirilen yol çalışmalarının da devam ettiğini dile getirdi.
''HEM TİCARİ HEM ULAŞIM ALANINDA İLÇEMİZ DAHA DA GELİŞECEK''
Eruh Belediye Başkanı Cevher Çiftçi de ilçe sakini olarak senelerdir özlemle bekledikleri köprünün yakın zaman içerisinde hizmete açılacak olmasını coşkuyla karşıladıklarını söyledi.
Bölgede yapılan yol yapım faaliyetlerinden duydukları memnuniyeti belirten Çiftçi, "Hamdolsun köprüdeki çalışmalarda son aşamaya geldik. Yıllar önce ilçede bir kepçe bulunmazken, şu anda ilçemiz, köyleriyle adeta şantiye haline geldi. Çalışmaların tamamlanmasıyla hem ticari hem ulaşım alanında ilçemiz daha da gelişecek. İnşallah daha güzel günler bizi bekliyor." dedi.
Projede şantiye şefliğini ve inşaat mühendisliğini yapan Emin Aldemir, kolonları dikdörtgen kutu kesimli betonarme olan köprünün bütün kirişlerinin 350 ton ağırlığında olduğunu belirtti.
Aldemir, her açıklıkta üç kirişin olduğunu söyleyerek, köprüde depreme karşı korunmak için kullandıkları her bir mesnet takozunun 40 santimetre öne arkaya, sağa sola hareket edebildiğini dile getirdi.
Köprüde 15 metre genişliğine sahip plak platformun 12 metresinin araç, üç metresinin de yayalar için ayrıldığını ifade eden Aldemir, şu açıklamada bulundu:
''SON TABLİYE BETONU HAFTA SONU DÖKÜLECEK''
"Kaldırımların iç tarafında 'kuvvetli oto korkuluk' dediğimiz bariyerler olacak. Bu bariyerler trafikte herhangi bir hata yapıldığında araçları yolda tutmayı sağlayacak. Köprüde son tabliye betonu hafta sonu dökülecek."