Süpermarketlerin satışlarını artırmak için kullandıkları ustaca numaralara bakalım.
Müzik satın alma alışkanlıklarını etkiler.
procedia economics and finance dergisinde yayınlanan bir araştırma , keyifli fon müziğinin bir alıcının mağazada daha fazla zaman ve para harcama şansını artırdığını buldu. süpermarketler daha rahat hissetmek ve yavaş hareket etmek için yavaş vuruşlarla müzik çalmayı da tercih eder . çalışmalar, daha yavaş bir hızda hareket etmenin müşterileri% 29 daha fazla alım yaptığını keşfetti.
Genelde birlikte satın alınan ürünlerin neden birbirine yaklaştırılmadığını hiç merak ettiniz mi? bunun nedeni, süpermarketlerin mağazadan dolaşıp, bir şeyleri geçtiğinizde itici alımlara maruz kalacağınızı ümit ederek onları aramanızı istemesidir.
marketing science ınstitute tarafından yayınlanan bir rapora göre , daha fazla koridor ziyaret eden müşterilerin% 68'i, daha az ziyaret edenlerin% 51'ine kıyasla, planlanmamış alımlar yaptı.
alışveriş sepetlerinin bir nedeni var.
bir araştırma , alışveriş sepetinin boyutunun iki katına çıkmasının, müşterilerin% 40 daha fazla satın almasına neden olduğunu ortaya çıkardı.
dar koridorlar ve çıkış şeritleri,
süpermarketler çok büyük, peki neden koridorlar o kadar dar? 2 el arabasının birbirine geçmesi zor mu? bunun nedeni, koridorların yürüme hızınızı yavaşlatmak amacıyla bilerek oluşturulmasını sağlamaktır.
Duyularımızla oynamak.
taze pişmiş malların ve diğer lezzetli yiyeceklerin kokusu sizi acıktırıyor. bu, aksi takdirde sahip olacağınızdan daha fazla yiyecek almanızı sağlar. ayrıca, taze meyve ve sebzeler genellikle girişin yakınında tutulur. canlı renkleri koku ile birleşince bizi bazı itici alımlar yapmaya zorlar.