RTÜK, medya denetimini titizlikle sürdürüyor: İçerik denetimleri devam ediyor!

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Türkiye'de yayın yapan tüm radyo ve televizyonları düzenleyen ve denetleyen bir kuruluş olarak, 6112 sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun çerçevesinde görev yapmaktadır. Yapılan açıklamada, RTÜK'ün radyo ve televizyon yayınlarının içerik denetimlerini titizlikle ve aralıksız bir şekilde gerçekleştirdiği vurgulanmıştır.

23.02.2024-11:44 - (Son Güncelleme: 23.02.2024-16:49) RTÜK, medya denetimini titizlikle sürdürüyor: İçerik denetimleri devam ediyor!

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) tarafından yapılan açıklamaya göre, Türkiye'de yayın yapan tüm radyo ve televizyon yayınları düzenlenmekte ve denetlenmektedir. RTÜK, radyo ve televizyon yayınlarının içerik denetimlerini uzmanları aracılığıyla titizlikle ve sürekli bir şekilde gerçekleştirmektedir.

AA’da yer alan habere göre, açıklamada, son dönemde yapılan incelemelerde ticari iletişim yayınlarının içeriği ve sürelerinin, mevzuatta belirtilen hükümlere aykırı olduğunun tespit edildiği ifade edilmiştir. RTÜK, bu konuda yayıncılara yönelik yapmış olduğu iyi niyetli uyarılara rağmen, ticari iletişim yayınlarında gerekli özenin gösterilmediğini belirtmiştir. Açıklamada, 6112 sayılı Kanun'a aykırılık teşkil eden ticari iletişim yayınlarıyla ilgili RTÜK'ün uyarmalarına rağmen, yayıncıların konuyla ilgili gerekli özeni göstermediği ve mevzuata uymadığı belirtildi ve  "Radyo ve Televizyon Üst Kurulu olarak 6112 sayılı Kanun'a aykırılık teşkil eden ticari iletişim yayınlarıyla ilgili tüm iyi niyetli uyarılarımızı zaman zaman gerek basın açıklamaları gerekse ikili görüşmeler yoluyla yapsak da yayıncılarımızın bu konuda gerekli özeni göstermedikleri belirlenmiştir." ifadelerine yer verildi.

Azami reklam süresi 12 dakika olarak belirlendi

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) tarafından yapılan açıklamada, yayınlarda 1 saatlik zaman diliminde yayınlanabilecek azami reklam süresinin 12 dakika olduğuna vurgu yapılmıştır. Açıklamada, bazı medya hizmet sağlayıcılarının bu süreyi aşarak rekabet ortamını zedelediği ve kurallara uymayan davranışlar sergilediği ifade edildi.

Reklam yayınları esnasında ses seviyelerinin artırılması ve gizli reklam uygulaması gibi ihlallerin tespit edildiği belirtilmiştir. Bu tür uygulamaların hem rekabet ortamını olumsuz etkilediği hem de kurallara uyan yayıncılara karşı haksız rekabet oluşturduğu vurgulandı.

RTÜK, yayıncılara yönelik bu tür ihlallerin önlenmesi için gerekli tedbirleri almaya devam edeceğini belirterek şu açıklamada bulundu:

"Ürün yerleştirme uygulamaları ise kanunun izin verdiği şekilde yapılmamaktadır. Ürün yerleştirme uygulamalarında, medya hizmet sağlayıcıların editöryal bağımsızlığına müdahale edildiği, ürün veya hizmetlerin kiralanması veya satın alınmasının doğrudan teşvik edildiği ve ürüne aşırı vurgu yapıldığı belirlenmiştir. Bu tespitlerin ardından Üst Kurulumuz, reklamlarla ilgili daha sıkı denetim süreci başlatma kararı almıştır.

Yukarıda bahsedilen temel kurallara uygun hareket edilmesi tüm yayıncılarımızın kendi menfaatine olacaktır. Aksi halde 6112 sayılı Kanundan kaynaklanan yaptırım gücümüzü çekinmeden kullanacağımızı açıkça ilan ediyoruz."


YORUM YAZ..
Modal