Otomotiv Sektörü Yeşil Projeler Konusunda Türkiye'ye Öncü Olacak!

OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik yeşil projelerin gelecek yıllarda artacağını ve otomotiv sektörünün bu konuda önde olacağını söyledi.

02.11.2021-12:35 - (Son Güncelleme: 02.11.2021-16:19)

15 yıldır ihracat rekorları kıran otomotiv sektörü Paris İklim Anlaşması'nın imzalanması ile birlikte otomotiv sektöründe yeşil projelerin artması bekleniyor.

Avrupa Birliği Komisyonu tarafından geçtiğimiz yıllarda açıklanan Avrupa Yeşil Mutabakat eylem planı 2050 yılına kadar karbon salınımının sıfırlanmasını amaçlıyor. Bu bağlamda Avrupa Birliği ilk olarak , 2026 yılında sınırlı karbon kullanımı düzenlemesine geçmek istiyor.

OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik konu ile ilgili düşüncelerini basınla paylaştı. Paris İklim Anlaşması'nın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından imzalanmasına değinen Baran Çelik, yeşil enerji projelerinin henüz geçiş döneminde olduğunu belirtti. Yeşil projelerin otomotiv sektörü için öneminden bahseden Baran Çelik şu açıklamalarda bulundu; "Yeşil Çevre Mutabakatı'nın içinde 2050'de karbon nötr hedefi var. 2023-2026 bir geçiş dönemi olacak. Bu dönemde hazırlıklar yapılacak. 2026'dan itibaren karbon ayak izi ölçümlemesinde çıkan sonuçlarla Avrupa'ya ihracat yapan sektörler ve ülkeler, sınırda karbon düzenlemesi gibi bir gerçekle karşı karşıya kalacak. Bunun belirli mali yükümlülükleri olacak. Sınırda karbon düzenlemesi 2026 itibarıyla yükümlülük getiriyor. Birlik olarak bu bağlamda 'Otomotiv Sektöründe Yeşil Dönüşüm Ur-Ge Projesi' başlattık."

UR-GE PROJELERİNE DEVLETTEN TAM DESTEK

Karbon salınımının düşmesi için karbon ayak izi ölçümlerinin doğru, eksiksiz ve yerinde tespit edilmesi gerektiğini belirten Baran Çelik konuşmasının devamında şu ifadelere yer verdi; "Ur-Ge projesinde 15 firma var. Bu proje tamamlandıktan sonra ikinci, üçüncü Ur-Ge projelerine devam edeceğiz. Çünkü sektörümüz çok büyük ve birçok ihracatçı firma var. Bu proje, diğer projelere de rehberlik edecek bir çalışma olacak. Bu projeyle katılımcı firmaların 2026'da sınırda karbon düzenlemesiyle ortaya çıkacak yükümlülüklere hazır olmasını sağlayacağız. Bununla ilgili eğitimler verilecek, mentorluk yapılacak, eksiklikler tamamlanacak. Karbon ayak izi ölçümü, bu proje kapsamında oluşturulan bütçeyle yapılacak. Ur-Ge projesine katılan firmaların problemin tespiti ve çözümüyle ilgili yapacağı her adıma devletimizin yüzde 75'lik mali desteği olacak. Yüzde 15'ini de biz birlik olarak karşılıyoruz. Ur-Ge projesindeki katılımcı firmalara sadece yüzde 10'luk bir maliyet oluşacak. Burada önemli olan eksikliklerin tespit edilmesi. Aynı zamanda firmaların karbonla ilgili çıktılarının ölçülmesi üzerine bir çalışma olacak. Oluşacak bütçeyi devlet teşviki ve birliğin kaynaklarından sağlayabileceğimizi düşünüyoruz."

OTOMOTİV SEKTÖRÜ DİĞER SEKTÖRLERE ÖNCÜ OLACAK

Karbon ayak izinin sadece ürün yapıldıktan sonra ortaya çıkmadığını, üretim aşamasında da yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanılmasının altını çizen Baran Çelik aracın kullandığı yakıtın fosil yakıt olmaması gerektiğinin altını çizdi. Otomotiv sektörünün yeşil projelerde öncü olacağını ancak bu projelerin sınırda karbon düzenlemesinde öncelikli olarak vergi konulan sektörler arasında olmadığını belirterek sözlerini şu şekilde noktaladı; "Buna rağmen biz bu çalışmaları yapıyoruz. Tabi bu dinamik bir süreç. Yeşil Mutabakat çerçevesinde belki bu sektörler güncellenebilir. Biz Türkiye'de bu dönüşüme adaptasyon noktasında en önde gelecek sektörlerden biri olacağız. Yenilikçi olan teknolojilere adaptasyonumuz nasıl hızlı olduysa yine iklim ve ekolojik dengesizliği ortadan kaldıracak her türlü projeye sektör olarak öncü olmak adına bir misyonumuz var. Bu sürece adaptasyonumuzda sorun olacağını düşünmüyorum."

DNC Medya
DNC Medya
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal