Türkiye otomobil sanayisinde tatil sona erdi. Temmuz ayının sonu itibariyle senelik izne çıkan ana sanayide 50 bin, yan sanayide de hemen hemen 200 bin kişi iş başı yaptı.
Ford Otosan, Oyak Renault, Toyota, Honda ve Karsan'da üretim 15-20 gün aranın ardından tekrar başladı. Otomobil ana sanayisine parça tedariki üretimi yapan yan sanayi de işe döndü. Fabrikalarda bu tarihlerde bakım ile onarım faaliyetleri gerçekleştirildi. Personellerin büyük çoğunluğu bu periyotta senelik ücretli izinlerini kullanırken, fabrikada sadece bakım faaliyetlerinden görevli olan çalışan yer aldı.
FABRİKALARDA SIKI MESAİ
Bakım onarım faaliyetlerini sonlandıran fabrikaları, senenin kalan kısmında yoğun bir mesai bekliyor. İlk olarak otomobilciler, iç piyasada hız kesmeyen talebi karşılamak için üretimi hızlandıracak. Aynı zamanda salgın sebebiyle nisan ayında dibi gören Avrupa pazarları toparlanma belirtileri veriyor. Avrupa piyasasında son 2 ay içinde görülen büyüme, Türkiye otomobil sanayisini pozitif etkilemeye başladı.
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) verilerine bakıldığında Avrupa'da ticaretin durma seviyesine vardığı Nisan 2020 tarihinde 10 bin 613 tane olan otomobilin dış satımı, mayıs ayında 44 bin 406 adet, haziran adında da 70 bin 810 adete çıkmıştı. Temmuz ayında bu rakam 78 bin 242'ye yükseldi. Bu sebepten otomobilciler son 4 ay içerisinde iç pazarın yanında Avrupa pazarlarındaki artan talebi karşılamak için üretim gerçekleştirecek.
15 GÜNLÜK PAYDOS
Ford Otosan, Gölcük fabrikasında 30 Temmuz-15 Ağustos tarihlerinde, Yeniköy ile Eskişehir fabrikalarında da 30 Temmuz-13 Ağustos tarihlerinde üretime mola verip bakım işlemlerine geçti.
Tofaş'ta 26 Temmuz'da başlayan bakım onarım faaliyetleri 24 Ağustos tarihinde sonlandı.
28 Temmuz tarihinde üretim yapmaya ara veren Oyak Renault fabrikasında, 15 Ağustos tarihinde mesaiye başladı.
Toyota Otomotiv, 30 Temmuz-13 Ağustos 2020 tarihleri arasında üretime mola verdi.
Karsan'ın Bursa Organize Sanayi Bölgesi'nde yer alan fabrikasında 4-10 Ağustos, Hasanağa Organize Sanayi Bölgesi'nde yer alan fabrikasında da 4-17 Ağustos tarihleri arasında üretim faaliyetlerine ara verildi.
Üretime 2 hafta ara veren Honda Türkiye fabrikasında 17 Ağustos tarihinde mesaiye başladı.
YENİ İ20 İÇİN KESİNTİSİZ ÇALIŞTI
Ağustosta otomobil sanayisinin bütün oyuncuları üretim faaliyetlerine ara verirken, sadece Hyundai Assan işe devam etti. Firmanın İzmit'te yer alan tesislerinde baştan aşağı yenilenen i20'nin seri üretimiyle ilgili hazırlıklar yapıldı. Sene başında yeni i10'u bantlardan indiren Hyundai Assan'ın yeni i20'nin üretimine de eylül ayında başlaması öngörülüyor. Bu arada i20 ile beraber İzmit'te hibrit üretimi de yapacak.