Volvo İsveç pazarında son 8 yılın en düşük satış rakamını yakaladı. Volkswagen ise pandeminin etkisiyle elektrikli otomobillerdeki adımlarıyla öne çıkan markalarla kendine yarışın içerisinde buldu. İki otomobil devinin bu yeni rekabetin içeresinde tahtları sallanırken, yeni markalar elektrikli araç adımlarıyla önemli yol kat etti.
2022 otomobil endüstrisindeki birçok firma için zor bir yıl olarak tarihe geçti. İsveç pazarına sadece 45.883 otomobil satışı gerçekleştiren Volvo bu rakamlarla 8 yılın en düşük rakamını yakaladı. Pandeminin de etkisiyle önemli pazar kaybeden Volkswagen ve Volvo, elektrikli otomobil adımlarıyla öne çıkan Tesla, MG, Polestar ve Dacia ile kendisini yarışın içinde buldu. Volkswagen'nin rekabette pazar payını artırmak için yeni elektrikli otomobilini tanıtacağı ifade ediliyor.
2022 yılı otomobil sektöründe birçok firma için zor bir yıl olarak tarihe geçti. İsveç pazarında son 8 yılın en düşük rakamlarını yakalayan Volvo 2022 yılı içerisinde sadece 45,883 otomobil satışı gerçekleştirebildi.
Volvo ve Volkswagen zorlu rakipleri
Elektrikli otomobil pazarında liderliği Volkswagen, Tesla ve Kia'nın aldığı belirtilirken 2022'nin en popüler yeni elektrikli otomobil modeli Volkswagen ID.4 oldu
Ancak son yıllarda Volkswagen bile, bileşen kıtlığı ve pandemi nedeniyle önemli pazar payları kaybetti. Tesla, MG, Polestar ve Dacia pazar payında çıkış yapan yeni oyuncular oldu.
Volvo'nun kendini premium bir marka olarak konumlandırma isteği nedeniyle son yıllarda yeni çalışmalar yaptı. Fakat satışların düşmesi nedeniyle Volvo'nun İsveç pazarındaki güçlü hâkimiyetini sürdürmesinin kesin olmadığı belirtiliyor.
Yeni Volvo EX90 elektrikli otomobilin teslimatları bu yıl başlayacak. Hacim açısından Volkswagen ID.4 ve Kia Niro ile rekabet edebilmek çok pahalı olacağı vurgulanıyor. Volvo ayrıca daha küçük ve daha ucuz bir elektrikli otomobil modelinin yolda olduğunu ima etti.