Son zamanların yükselen trendlerinden e-ticaret sayesinde alışveriş alışkanlıkları bambaşka bir hal almaya başladı. Pek çok kişi mağazaların şubelerine bizzat gitmek yerine online ortamdan sipariş vererek beğendikleri ürünü almaya başladı. Yapılan bir araştırmada ise 10 kişiden 9’unun 5 saniyede yüklenmeyen mobil siteden çıktığını ortaya koydu. Araştırma ayrıca 10 kişiden 7’sinin haftada en az bir kez online alışveriş yaptığını gösterdi.
Online alışveriş pek çok noktada insanlarla etkileşim kuruyor
Sektörde yer alan temsilcilerden Berkay Akıncı, “E-ticaret, tüketiciyle pek çok noktada temas kurulan bir sektör. Bu durum, alışveriş deneyimlerinin uçtan uca tasarlanmasını gerektiriyor. Kullanıcı deneyimine lojistikten stok yönetimine pek çok başlık etki etse de, kullanıcıların satıcıyla ilk temas ettiği nokta olan e-ticaret platformlarının sunduğu deneyim, odaklanılması gereken alanlar içinde ilk sıralarda geliyor” dedi.
Kötü deneyim gelir kaybına sebep oluyor
Hata uyarıları, hazır fotoğraflar, yavaş yüklenen sayfalar ve yetersiz ürün açıklamaları gibi unsurların kullanıcı deneyimini olumsuz etkilediğine dikkat çeken Akıncı, "Kullanıcılar mobil cihazlarını alışverişler için sıkça kullanıyor ve bir sayfanın yüklenmesi için en fazla 3 saniye bekliyor. 3 saniyede açılmayan siteler 10 kullanıcıdan 3’ünü, 5 saniyede yüklenmeyenler ise 10 kullanıcıdan 9’unu kaybediyor. Rakamların da söylediği gibi, teknoloji ve deneyim kaynaklı eksiklikler hem ziyaretçi hem de gelir kayıplarına yol açıyor” sözlerine yer verdi.