Murat Kurum ulaşım projelerini açıkladı: Uğraştıran değil ulaştıran İstanbul

AK Parti İBB adayı Murat Kurum, İstanbul’daki ulaşım projelerini ‘İstanbul Vizyonu’ toplantısında duyurdu. Kurum, kent içinde ulaşım süresinin ortalama olarak 64 dakikadan 39 dakikaya düşeceğini belirtti.

25.01.2024-12:56 - (Son Güncelleme: 25.01.2024-17:02)

Yerel seçimler öncesinde projelerini hazırlamaya devam eden AK Parti İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı Murat Kurum, Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenen ‘İstanbul Vizyonu’ toplantısında vaatlerini sıraladı. 

Kurum’un açıklamalarından öne çıkanlar şu şekilde: 

‘’Uğraştıran değil ulaştıran bir İstanbul vadediyoruz. Her bir vatandaşımız yılda 288 saatini trafikte kaybediyor. Trafikte kaybettiğimiz vakti sevdiklerimize ayırmak istiyoruz. 

İstanbul'da 2019'da yüzde 47 olan trafik yoğunluğu bugün yüzde 64'e yükseldi. Zirve saatlerinde yüzde 90'ları bile aşıyor. 

5 ve 10 yıllık iki ayrı ulaşım planlaması yaptık. İstanbul'u trafik çilesine mahkum etmeyeceğiz. 

2034'teki hedefimiz 2034 karayolu ağırlığı yüzde 48'e çıkarmak, raylı sistemlerdeki payı da yüzde 48'e çıkaracağız. Deniz yolu ulaşımını da yüzde 4'e çıkarmaktır. Trafikte bu sayede çile azalacak. Ortalama yolculuk süresi 64 dakikadan 34 dakikaya düşecek. 

İstanbul trafiği 10 yılın sonunda geri dönmemek üzere son bulacak. 

Mevcut 328 km metro hattını 2029'a kadar 650 km'ye çıkaracağız. 2034'te de 1004 km'ye ulaştıracağız. İstanbul'daki iki yakaya iki tünel projesi yapıyoruz.

Murat Kurum

İki yakaya iki büyük tünel

Karayolu ulaşımı dev tünel projeleriyle rahatlatılacak.

- İlk 5 yılda, Avrupa yakasında 25,7 kilometrelik Çayırbaşı - Ayazağa - Levazım - Dolmabahçe tüneli ile 11,6 kilometrelik Kağıthane - Bayrampaşa Hal tüneli açılacak. 

Mevcut Sarıyer- Çayırbaşı Tüneli’nin devamı niteliğindeki Sarıyer- Kilyos tüneli tamamlanacak. Böylece Kilyos-Dolmabahçe arasında kesintisiz bir ulaşım sağlanacak. Kuzey Marmara otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne de kolaylıkla erişim sağlanacak.

Anadolu yakasında ise Yenisahra ile Bostancı 10,2 kilometrelik tünelle bağlanacak. Araç başı 10 dakika kazanılacak ve karbon emisyonu yılda 13 ton azalacak. 

- İkinci beş yılda, Bayrampaşa - Büyükçekmece arasında 50,9 kilometre karayolu tüneli tamamlanacak. Araç başına 45 dakika kazanılırken, yılda 44 ton karbon emisyonu engellenmiş olacak. 

Harem-Çengelköy-Kavacık arasında ise 23,8 kilometrelik karayolu bağlantısı yapılarak sahil yoluna alternatif güzergâh sunulacak. Araç başına 20 dakika kazanılırken, karbon salınımı yıllık 26 ton azalacak.

Böylece İstanbul akıllı, güvenli, konforlu, sürdürülebilir, iklim dostu, emisyonsuz ulaşımı olan bir şehir hâline gelecek.

E-5’in Anadolu yakasına düşen trafik yükü Göztepe - Çayırova arasında 30 kilometrelik yan yol düzenlemesiyle azaltılacak. Araç başına 12 dakika kazanılırken her yıl karbon emisyonu 20 ton azalacak.

İSPARK’a yüzde 25 indirim

İstanbullunun otopark sorunu 250 bin araçlık yeni otopark projeleriyle çözülecek. Toplu taşımayı teşvik etmek için bu otoparklar ana duraklara yakın yerlere kurulacak 

İspark ücretlerine %25 indirim yapılacak. İlk yarım saat ücretsiz olacak. İspark’a ait tüm otoparklara elektrikli araç şarj üniteleri kurulacak. 

@Parket ile İstanbul’un tüm otoparkları tek uygulamada elinizin altında olacak. 

Taksi sorunu çözüme kavuşturulacak

İstanbul’un taksi sorununu çözmek için Merkezi Taksi Yönetim Sistemi hızlıca kurulacak.

- Taksilerin daha verimli olması için mevcut sistem değiştirilecek.

- Dijital verilerle bilimsel olarak gerçek taksi sayısı ihtiyacı belirlenecek.

- Taksi sayısı ihale yöntemiyle, tüm tarafların memnuniyetini gözeterek ve değer kaybı yaşanmadan artırılacak. 

- Dijital taksi uygulamaları bir merkez altında buluşturulacak. 

- Taksicilere yönelik eğitim, denetim, ödül ve ceza uygulamaları işler hâle getirilecek.

İlk 1 yılda, muhtarlık binaları ve taksi durakları İstanbul mimarisine özgün şekilde yeniden dizayn edilecek.

Bisiklet yolu uzunluğu iki katına çıkarılacak

İstanbul’u egzozdan olabildiğince arındırmak ve modern mobiliteye katkı sağlamak için elektrikli araç şarj istasyonları artırılacak. Yayaların merkeze alındığı, bütünleşik ulaşım sistemleriyle arabasız bir hayata geri dönüşün temelleri atılacak. 

Akıllı ulaşım sistemleri hayata geçirilecek. Yeni nesil mobilite ve akıllı ulaşımı teşvik etmek için de; bisiklet cazip ulaşım aracı haline getirilecek. Bisiklet yolu uzunluğu 2029 yılına kadar iki katına çıkartılıp 1000 kilometreye, 2034 yılına kadar ise 1500 kilometreye ulaştırılacak. Bisiklet parklarının sayıları artırılacak, nitelikleri geliştirilecek.

Yeni ve kullanışlı scooter park alanları kurulacak, paylaşımlı bisiklet yaygınlaştırılarak kullanımını teşvik edecek adımlar atılacak.

YORUM YAZ..
Modal