MSB Ön Raporu Açıkladı: Helikopterin Neden Düştüğü Belli Oldu

Tatvan'da 11 askerin şehit düştüğü helikopter kazasıyla ilgili kaza kırım ekibinin ön raporu açıklandı: Helikopter görüş mesafesinin kaybedilmesi sebebiyle düştü. Kaza ani hava değişimi nedeniyle gerçekleşti. Dış bir etkene rastlanmadı.

08.03.2021-17:17 - (Son Güncelleme: 08.03.2021-17:17) MSB Ön Raporu Açıkladı: Helikopterin Neden Düştüğü Belli Oldu

Milli Savunma Bakanlığı basın bilgilendirme toplantısında Tatvan'da 11 askerin şehit olduğu helikopter kazasıyla ilgili kaza kırım ekibinin ön raporuna ilişkin ilk tespitler belli oldu. Olay yerinde bulunan ses veri kayıt cihazının çözümlenmesinden elde edilen bilgilerle, kazanın oluş şekli anlatıldı.

DENETLEME PROGRAMI VARDI

Bu tespitlere göre 8’inci Kolordu Komutanı Korgeneral Osman Erbaş tarafından, Kolordu Komutanlığı birliklerinde denetleme ve incelemelerde bulunmak üzere 4 Mart’ta Elazığ-Erciş-Tatvan-Muş-Bingöl-Elazığ güzergahında bir idari denetleme programı hazırlandı.

07.52’DE ELAZIĞ-ERCİŞ-TATVAN ROTASINDA BAŞLADI

4 Mart sabahı yapılan uçuş brifinginde hava şartlarının uçuşa uygun olduğu tespit edildi. 1’inci pilotun kararı ile uçuşa planlandığı şekilde 07.52’de Elazığ-Erciş-Tatvan rotasında başladı.

MUŞ UÇUŞU HAVA ŞARTLARI NEDENİYLE BİNGÖL’E YÖNLENDİRİLDİ

İntikal anında Muş bölgesinde olumsuz hava şartları ile karşılaşılmasını müteakip uçuş rotası değiştirilerek Bingöl istikametine uçuşa devam edildi. 09.23’te helikopter Bingöl’e indi.

13.55’TE HAVA KOŞULLARI DEĞERLENDİRİLİP TATVAN UÇUŞU BAŞLADI

Tatvan bölgesindeki hava şartları takip edilerek, hava şartlarının iyileşmesi için beklendi. Hava şartlarının uçuşa müsait olduğunun tespit edilmesi üzerine saat 13.55’te Tatvan’a varmak üzere Bingöl’den kalkış yapıldı.

14.30’DAN İTİBAREN ANİ HAVA DEĞİŞİMİ İLE BULUT İÇİNE GİRİLDİ

Uçuşun Tatvan yakınlarına kadar olan bölümü sorunsuz gerçekleştirildi. Ancak saat 14.25’te Muş ile son görüşme yapılmasından sonra 14.30’dan itibaren ani değişen hava koşulları ile olumsuz hava şartlarıyla karşılaşıldı ve bulut içine girildi. Bunun üzerine pilotlar tarafından geri dönüş kararı verildi. Ancak saat 14.41’de kaza kırım gerçekleşti.

ARAMA KURTARMA ANINDA BAŞLATILDI

MSB’den yapılan açıklamada, 14.40’ta Tatvan’a inmesi beklenen helikopterin tahmin edilen zamanda iniş yapmaması üzerine, Türk Silahlı Kuvvetleri ve diğer kamu kurum/kuruluşlarının da katılımları ile arama-kurtarma faaliyetlerinin derhal başlatıldığı belirtildi.

ENKAZ KÖYÜN 1 KİLOMETRE KUZEYİNDE BULUNDU

Arama-kurtarma faaliyetleri sonucunda Tatvan merkezin 7 kilometre kuzeyinde bulunan Çekmece köyünün 1 kilometre kuzeyinde helikopterin enkazına ulaşıldı. 9 şehit ile 4 yaralı hastanelere kaldırıldı. 4 yaralı askerden 2’si de hastanede şehit oldu.

KAZA HELİKOPTER KAYNAKLI DEĞİL

Kazayla ilgili değerlendirmede helikopterden kaynaklanan bir sebep olmadığı, bakımının mevzuata uygun olarak zamanında yapıldığı belirtildi. Helikoptere hava şartları dışında herhangi bir dış etkinin olmadığına vurgu yapıldı. Uçuşun son aşamasında hava koşullarının ani değişimi sonucunda ortaya çıkan olumsuz hava şartları nedeniyle helikopterin bulut içinde kaldığı ve bir anda yer görüş şartlarının kaybedilmesi sonucu kazanın meydana geldiği anlatıldı.

Bugüne kadar Kara Kuvvetleri Komutanlığı envanterindeki Cougar helikopterleri ile 4 ayrı can kayıplı kaza meydana geldiği bu kazaların hiçbirinin nedeninin helikopter kaynaklı olmadığı söylendi.

COUGAR TİPİ HELİKOPTERDEN KAYNAKLI KAZA YOK

TSK envanterinde Cougar tipi 50 helikopter bulunuyor. Bunlardan 30’u Kara Kuvvetleri Komutanlığı, 20’si de Hava Kuvvetleri Komutanlığı’nın kullanımında.

Helikopterler envantere girdikleri 1995 yılından şimdiye kadar her türlü hava ve arazi koşullarında yaklaşık 150 bin saat uçtu. Mevcut mevzuata göre Kara Kuvvetleri Komutanlığı envanterindeki helikopterlerin ortalama ömür devri 40 yıl. Fakat bu süre, yenileştirme ve modernizasyon faaliyetleri ile uzatılabiliyor.

MSB
YORUM YAZ..
Modal