Metaverse kelimesinin günlük hayatta sıkça duyulmasıyla birlikte, Metaverse evreni de araştırmalara konu oldu. Metaverse evrenini işleyen filmler de gündeme geldi. Coin piyasası, Metaverse evreninde alışveriş derken film sektörü de Metaverse evrenini ele alan sektörlerin başında yer aldı. İzleyiciler Metaverse evrenini konu alan filmleri araştırmaya başladı.
Metaverse evrenini konu alan filmler, izleyiciler tarafından en çok izlenen yapımlar arasında yer alıyor. Netflix gibi platformlarda Metaverse konusunu işleyen filmler kullanıcıların en çok ilgisini çeken yapımlar oldu. Bu gelişmelerden hareketle Metaverse evreninde geçen bazı filmleri sizler için derledik. İşte Metaverse evrenini anlatan o filmler…
The Social Dilemma
The Social Dilemma bir Netflix belgeselidir. Facebook bu yapım için “maddeyi sansasyonelliğe gömdüğünü” söyler. Çağın en önemli belgeseli olarak nitelendirilen belgesel, Netflix Avustralya listesinde ilk onda yer alıyor. Belgesel, büyük sosyal medya şirketlerinin kullandıkları bağımlılık yaratan algoritmalar sayesinde kullanıcılarını manipüle etmelerini işliyor. Belgeselde ayrıca, platformların kişisel verileri hedef reklamlar oluşturmak için nasıl topladıklarına da değiniyor. Toplanan bu veriler büyük bir düzenleme yapılmadan elde ediliyor.
The Social Dilemma belgeseli, sosyal platformların kullanıcıların mahremiyetini nasıl ihlal ettiğini ve işlediğini gösterirken herhangi bir çözüm sunma noktasında adım atmıyor. Sosyal ikilem, sosyal medyanın zararlarını basit metaforlar üzerinden kullanıcılara gösteriyor.
Tron
Kevın Flynn isimli, dev bir bilgisayar teknolojisi şirketinin CEO’su 1980’lerde aniden ortadan kaybolur. CEO’nun gizemli kaybının ardından şirket oğlu Sam’e devredilir fakat Sam, şirket için yeterli ilgiye sahip değildir. Babasının şirketinin işletmesini başkalarına bırakan Sam, bir aile dostlarının ziyaretiyle şaşkına döner. Bu aile dostu ona, babasının pasajından tuhaf bir mesaj geldiğini söyler. Bunun üzerine araştırmalara başlayan Sam, seksenlerden kalma eski bir bilgisayara ulaşır. Bulduğu bu eski cihazı inceleyen Sam, kendini bir anda sanal bir evrenin içinde bulur. Parlayan halkaların arasında ölümcül bir oyuna katılmak sorunda kalan Sam, yaralandığında gerçek kimliği ortaya çıkar. Etrafındaki oyuncular onun gerçek bir insan ya da kullanıcı olduğunu fark eder.
Oyunun içinde fark edilen Sam, sanal dünyanın yöneticisi olan Clu’nun yanına getirilir. Babası olduğunu düşündüğü Clu’nun aslında başkası olduğunu ve kendisini öldürmeye çalıştığını anlayan Sam kaçış yolu arar. Flynn’in yanında olan Quorra, Sam’i kurtarır ve baba oğlun yeniden buluşmasını sağlar. Flynn, oğlu Sam’in sanal dünyaya geçtiği sırada açılan portaldan bahseder. Üçlü, hem sanal gerçeklikten çıkmalı hem de tehlikeli Clu’nun bu portaldan geçmesini engellemelidir. Aksi takdirde hem sanal gerçeklik hem de gerçek dünya yok olma tehlikesi ile karşı karşıya kalacaktır.
Ready Player One
Ready Player One, 2045 yılında dünyanın geldiği içler acısı durumu anlatılır. İklim değişikliği, savaş ve yoksulluk gibi felaketler toplumları dağıtır. Böyle bir ortamda çevrimiçi olarak oynanan OASIS oyunuyla gerçeklikten kaçmaya çalışır. Oyunun içinde alışveriş ve gelişen bir okul sitemi bile vardır. Tekrarlanan ücretlerin olmadığı bu oyun evreni, insanlara dünyadan kaçmak için bir fırsat sunar. OASIS oyununu yaratan James Halliday, oyunun ve şirketin mülkiyet haklarını bir oyun ile devredeceğini açıklar. Bu oyunda Paskalya yumurtasını bulan kişi OASIS ve şirketin yeni sahibi olacaktır. Binlerce kişi Paskalya yumurtasını bulmak için senelerdir ipuçları toplamaktadır.
Yarışmaya katılan ve Paskalya yumurtasını arayan Wade Watts, Oklahoma City’de karavan parkında yaşayan bir lise öğrencisidir. Yoksul olduğu için ve hiçbir becerisi olmadığından kendini yumurta avcılığına vermiştir. Yarışmanın başlamasından bu yana hiçbir oyuncu ilerleme kaydedememiştir. Halliday’in ortaya attığı ve gerçekliğinden şüphe edilen Paskalya yumurtasını aramaktan vazgeçmeyenler ise kendilerine Gunters adını verdi. Wade’in çevrimiçi avatarı Parzival ve Wade’in arkadaşı Aech, kendilerini yumurtaya ve ipuçlarına adadı.
Minority Report
Film 2054 yılında geçiyor. Merkezi Washington D.C.’de bulunan Suç Öncesi polis birimi, uyguladıkları tekniklerle cinayetleri işlenmeden önce durdurmaktadır. Suçları gerçekleşmeden önce görme gücüne sahip olan üç kişiden oluşan Precogs, suçluların en büyük düşmanıdır. Ön Suç biriminin lideri John Anderton’ın oğlu Sean 6 yıl önce aniden ortadan kaybolmuş ve Anderton o günden sonra uyuşturucu bağımlısı olmuştur. Anderton, eski bir gizemli cinayet kaydını bulur ve Precogs Anderton’u potansiyel katil olarak belirler. Bu belirleme sonrası neye uğradığını şaşıran Anderton, meslektaşlarından kaçmaya başlar.
Avatar
Avatar, savaş karşıtı ve yeşili korumaya yönelik bir mesaj verir. Filmde kullanılan Na’vi dili bu filme özel icat edilmiştir.
Wreck-It Ralph
Disney tarafından ailelerin izleyebilmesi için hazırlanmış bir animasyon filmidir. Film genellikle arcade tarzı video oyunlarının içinde geçiyor. Wreck-It Ralph, yaşadığı apartmanda yumruklarıyla ve ayaklarıyla delikler açan, kaslı biridir. Sonsuz becerilere sahip olan tamirci Fix-It Felix Jr. Kurtarıcı olarak belirir. Felix, apartmanda yaşanan Nicelanders’ın gönlüne girer.
Smart House
Akıllı Ev filminde, PAT diye isimlendirilen evin etrafı sesle etkileşen akıllı hoparlör sistemiyle çevrilidir. Bu sistem evin çevresindeki işlevleri kontrol edebilir. Cooper ailesinin annesini kaybetmesinin ardından yaşananlar konu edilmektedir. Ben, annesinin değiştirilmemesi için bütün ev işlerini yapmaya çalışmaktadır. Baba Nick, Sara ile tanışır ve o kadına olan hislerini ailesiyle paylaşır. PAT, elektrik şokları kullanarak zorbalardan intikam alır. Evin kapatılacağını öğrenen PAT, aileye tuzak kurar. Filmde, akıllı teknolojileri değerlendirmek açısından verilen dersler vardır.
Strange Days
Film, sanal gerçekliğin rahatsız edici sınırlarını gösterir. Başka insanların neler hissettiğini bilmek, onlar gibi görmek ve onlar gibi hissetmek sanal gerçeklikle mümkün olur. Suç ve şiddetin kol gezdiği 1999 yılında Los Angeles’ta, başkalarının hislerini deneyimlemek için kalamar isimli yazıcı kullanılır. Kalamar yazılımıyla insanların hayatları kaydedilir ve bu anlar başkaları tarafından deneyimlenir.
Her
Theodore Twombly başkaları için mektup yazan yalnız bir adamdır. Theodore, karısı ile boşanma aşamasındadır. İnsanlığa uyum sağlamak için kendisine yapay zeka programlı bir iletişim sistemi alır. Bu yapay zeka sisteminin kadın olmasını isteyen Theodore, ona Samantha adını verir. Samantha’nın müthiş öğrenme gelişme yeteneği Theodore’u büyüler. Kendisini daha iyi hissettiren Samantha’ya yeni yetenekler öğrenmesi konusunda yardım eder. Daha sonra Theodore, arkadaşının kendisine ayarladığı bir kadınla tanışmak için Samantha’dan yardım alır.