Mesafeler, Görüşmemize Engel Olamadı

İngiltere tarafından yapılan araştırma sonucunda, pandemi dönemi boyunca yapılan görüntülü konuşmalarda zirve Türklerin oldu. Aynı zamanda koronavirüs tedbirleri bağlamında evde kalan birçok kişi internetle tanışıp yeni uygulamalar keşfetti.

12.03.2021-14:00 - (Son Güncelleme: 12.03.2021-14:00) Mesafeler, Görüşmemize Engel Olamadı

İngiltere merkezli bir ajansın (We Are Social) yaptığı araştırmanın ardından, dünya genelindeki tüm internet kullanıcılarının alışkanlıklarını açıkladı. Buna göre virüs sebebiyle sokağa çıkamayanlar, internet üzerinden alışveriş yapmaya başlayınca e -ticaret hacmi çok fazla büyüdü.

Bununla beraber olarak; Türkiye'de 2019 yılında 136 milyar TL olan e- ticaret hacmi, geçen yıl 250 milyar TL'ye çıktı. Bu yıl ise rakamın 400 milyar TL'ye çıkacağı düşünülüyor.

‘GÖRÜNTÜLÜ ARAMADA ORTALAMANIN ÜZERİNDEYİZ’

Diğer yandan araştırma, Türk internet kullanıcılarıyla ilgili dikkat çekici verileri de paylaştı.

Araştırmanın detaylarını yayınlayan İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Müdürü ve Pazarlama Programı Öğretim Görevlisi Burçin Önder, ‘Görüntülü aramada, QR kodu kullanımında ve sesli aramada dünya ortalamasının üstündeyiz. Türk insanı arama motorunda en fazla hava durumu, EBA, çeviri ve altın kelimelerini aramış’ dedi.

‘YİYECEK VE KİŞİSEL BAKIM ALANLARINDA YÜZDE 45 BÜYÜME VAR’

Türkiye'de nüfusun 84 milyondan fazla olduğunun vurgulayan Önder, ‘Türkiye'de 77 milyon kişinin mobil cihazı olduğu tahmin ediliyor. 60 milyon sosyal medya kullanıcısı var. Sadece geçen yıl sosyal medya kullanıcılarının arasına 6 milyon yeni kullanıcı katıldı. Geçen yıl 37.2 milyon kişi internet üzerinden bir şey satın almış. 16 ile 64 yaş arasındaki internet kullanıcılarının yüzde 75'i ise geçen ay internetten bir şey satın almış. Yani neredeyse her ay satın alınıyor. Bunu e -ticaretin adaptasyonu gibi düşünebiliriz. Türkiye'de en büyük hacim aslında seyahat ve konaklama giderlerindeydi ancak pandemi döneminde burada ciddi bir azalma gördük. Yiyecek ve kişisel bakım alanlarında yüzde 45 büyüme var. Mobilya satın alımı çok hızlı büyümüş. Birinci sırada yiyecek ve kişisel bakım ürünleri, ikinci sırada hobiler ve oyuncaklar var. Bu aslında evde geçirdiğimiz sürede bir sürü hobiler edindiğimizin en büyük göstergesidir’ dedi.

'BİRTAKIM FARKINDALIKLAR ORTAYA ÇIKTI'

Büyük çoğunluğun mobil cihazlara yöneldiğini söyleyen Önder, ‘Vaktimizin çoğunu TV karşısında geçirirken artık mobil cihazlarımızın ekranı karşısında geçirmeye başladık. Türkiye bu kadar çok dijitalleşirken ve bu kadar çok mobil kullanırken bir takım farkındalıklar da ortaya çıktı. Artık cihazlarımızın başında ne kadar vakit geçirdiğimizi ölçüyoruz. Bu tip uygulamalar çok revaçta. Kişisel bilgilerimizin kötüye kullanılıp kullanılmadığını da merak ediyoruz’ diye konuştu.

 ‘BÜYÜME 2021 YILINDA DA SÜRECEK’

E-ticarete mobil cihazlar ile hızlı uyum sağlandığını açıklayan Önder, ‘Mobil cihaz aracılığıyla ürün satın alanların dünya ortalaması yüzde 55.4'tür. Bu oran, Türkiye'de ise 54.8 seviyesinde. Bu açıdan da dünya ile eşdeğer olduğumuzu söyleyebilirim. Dünya genelinde, en çok moda ve güzellik ürünleri satın alındı. Bu ürünler için harcanan tutar, 665 milyar dolar. Seyahat ve konaklama için 593 milyar dolar, hobi ürünleri için ise 525 milyar dolar harcanmış. Ayrıca, mobil bankacılık ve buna ilişkin aplikasyonların kullanımına da çok alıştık. Bu uygulamaların mobil cihazlara indirilme oranı dünya genelinde yüzde 38.7, ülkemizde ise yüzde 48.2. Bu veriler, tüketici alışkanlıklarının ne yönde değiştiğini çok net gösteriyor. Büyüme, 2021 yılında da sürecek’ dedi.

DNC Medya
DNC Medya
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

En Çok Okunanlar

Modal