Markette ve mağazada daha fazla para harcamamızı sağlayan bu taktikler psikolojik olarak dahi işe yarıyor. Onun dışında alışveriş esnasında yapılan hilelerin ne kadarını biliyorsunuz? İşte detaylar...
Hepimiz bilsek de halen psikolojik olarak etkilendiğimiz sonu 99'lu olan fiyatlar beynimizi yıkıyor. Kocaman raflarda şöyle bir mantık vardır: En fazla popüler olan ürünler göz hizasında onun ikamesi ürünler ise düşük fiyatlı ve alt reyondadır.
Sattıkları ürüne göre müzik konulması
Sizi mutlu eden ve harcamanın mutsuzluğunu örten müzikler vardır. Eğer bir marketteyseniz ve fırın reyonunda dolanıyorsanız o kokular sizi acıktırmak için salınıyor haberiniz olsun. İsteseler kokusuz bir şekilde muhafaza edebilirler. Gerçekçi gelmese de araştırmalar insanların alışveriş sepeti ya da arabasını aldıklarında onu doldurma ihtiyacı hissettiğini göstermiştir.