01.03.2022-11:16 (Son Güncelleme:01.03.2022-12:10)


1

Dükkanlarda, sık sık yeni çeşit sosis, mantı ve diğer ürünlerin ücretsiz tadını sunan genç, yakışıklı veya güzel tanıtıcıları görebilirsiniz. Fakat bu, yeni bir ürüne aşık olmanız için yapılmamıştır. Aslında, insanlara, yalnızca sizi mecbur hissetmeleri için ücretsiz olarak yenilebilir bir şeyler tatma imkanı sunulur. Örneğin, bir arkadaştan beklenmeyen bir hediye alırken, genellikle onlara karşılık olarak bir hediye verme kararını verirsiniz. Aynı ilke burada da çalışır. Herhangi bir ürünün duygusal sunumları, potansiyel alıcıların beyinde, ürünlerin basit sunumlarından çok daha fazla nöral aktiviteye sahip olmasına neden olur. Çünkü bir tüketici duygusallığı rasyonellikten daha iyi algılıyor.



2

Fiyat etiketlerinde ki sayıların büyüsü, perakende zincirleri ürünün bize daha ucuz görünmesini sağlamak için “100 $” yerine “99,99 $” yazıyor. Ek olarak, çevrilmemiş numaralar bize daha fazla güven veriyor. Fakat bu, beynimizin en çok sevdiği sayıların büyüsü, 9 rakamını fiyat etiketlerinde görmeye alıştığımızı biliyoruz, ancak 7, 5 ve 4 sayıları da iyi çalışıyor.



3

Kelimelerin tetiklenmesi bir fiyat etiketiyle birlikte ek tetik kelimeler, bir ürünün fiyatını yapay olarak minimuma indirir. Bu, beynimizin “100 TL” için bir ürün ile “sadece 99 TL” için bir ürün arasında, daha makul bir seçenek olduğunu düşünüyor.



4

süpermarketlerdeki aynalar mağazalardaki aynalar bizim adımlarımızı yavaşlatıyor. Daha sonra, yansımanıza bakmaktan vazgeçerseniz (genellikle bilinçaltında gerçekleşir), ayna yüzeyine yakın bir yerde bulunan eşyalara dikkat etmeniz muhtemeldir ve bunları satın almak isteyebileceğiniz daha yüksek bir şans vardır.



5

Ambalajlamada çifte anlamı olan kelimeler, en sevdiğiniz ketçap veya mayonezin paketi aniden biraz daha büyüdüyse ve “% 20 daha fazla” yazan bir tabela varsa, bu ambalajın içindeki ürünün miktarının arttığı anlamına gelmez. Bazen bu iddia altındaki (veya ambalajın ters tarafındaki) küçük harflerin “% 20 daha fazla tat” veya “% 20 daha fazla zevk” gibi bir açıklaması olabilir.



6

Suyun serpilmesi, ürünleri taze olarak algılamanızı sağlar. sebze ve ürünlerin mağaza raflarında taze görünmesi için, danimarka tezgahlara küçük otomatik dağıtıcılar kurma fikrini ortaya koydu. Küçük damlalar çiğ gibi görünür ve beynimiz bunu bir ürünün tazeliğinin bir işareti olarak algılar. Günümüzde pek çok dükkan bu amaçla manuel sprey kullanıyor.



7



8

DNC Medya
DNC Medya

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR