Makyajda Sıcak ve Soğuk Renkler

Her makyaj yaptığımızda farklı renklerden faydalanırız. Cilt tonumuza göre farklı renklerden yararlanırız. Peki, makyajda kullanılan renk tonları nelerdir? Makyajda sıcak ve soğuk renkler nasıl kullanılır? İşte detaylar...

23.06.2020-12:19 - (Son Güncelleme: 23.06.2020-15:03) Makyajda Sıcak ve Soğuk Renkler

Kırmızı, sarı ve mavinin ana renklerine dayanan bir renk çemberi, makyaj sanatı da dahil olmak üzere tüm sanat formlarında gelenekseldir. Renk çemberinin ana renkleri, başka herhangi bir renk kombinasyonu ile karıştırılamaz veya oluşturulamaz; tersine, diğer tüm renkler bu üç renk veya renk tonundan (en saf haliyle bir renk) türetilir daha sonra makyajda sıcak ve soğuk renkler ortaya çıkar.

RENK TEORİSİ VE CİLT

Doğru temeli seçmek için cildin alt tonunun sıcaklığı ve renginin belirlenmesi gerekir.

MAKYAJDA SICAK VE SOĞUK RENKLER

Sıcak Renkler: Altın tonu

Soğuk Renkler: Mavi veya yeşil ve bazen pembe tonu

PİGMENTLİ RENK ÇARKININ BİRİNCİL, İKİNCİL VE ÜÇÜNCÜL RENKLERİ

  • Ana renkler: Kırmızı, Sarı ve Mavidir.

Bu renkler diğer renkler karıştırılarak oluşturulamaz.

  • İkincil renkler: Eşit miktarda iki ana renk karıştırılarak oluşturulur.

–Kırmızı ve Mavi Menekşe (veya Mor) oluşturur.

–Kırmızı ve Sarı Turuncuyu oluşturur.

–Mavi ve Sarı, Yeşili oluşturur.

SICAKLIK

Gerçek renkler sadece sıcak veya soğuktur.

  • Renk çemberinin yarısı sıcaktır yarısı soğuk.
  • Bir rengin değeri, ne kadar siyah, beyaz veya gri eklendiği ile ölçülür.
  • Renk tonu oluşturmak için beyaz eklenir.
  • Gölge oluşturmak için siyah eklenir. (Daha derin, daha güçlü)
  • Siyahı az miktarda kullanın; rengi hızlı bir şekilde “çamurlaştırabilir”.
  • Ton oluşturmak için gri eklenir. (Daha ince renklendirmeler için kullanılır).
  • Bir renk, tamamlayıcı renge çeşitli artışlar ekleyerek “tonlanabilir”.

RENK UYUMU TEORİLERİ VE GÖZ İÇİN DÜZENLEMELER

  • Tamamlayıcı renkler, renk tekerleğinde doğrudan birbirine zıt renklerdir; rakip renkler güçlü, dramatik bir görsel oluşturur
  • Benzer renkler birbirlerine dokunan, genellikle baskın renkte üç renk olan ve rengin aynı tarafında olan renklerdir. İyi yapıldığında, benzer bir renk şeması kesintisiz bir renk akışı sunar.
  • Bölme Tamamlayıcı renkler, birincil rengi ve ardından doğrudan zıtlığın yanındaki iki renkten birini içerir.
  • Tek renkli renk şeması, yalnızca bir gerçek renk tonunun kullanıldığı bir düzendir ve sadece tonlarla (gri tonları) eşlik eder. Renkli öğe daha sonra odak noktası haline gelir.
  • Doğada bulunan renkler: Doğada bulunan renkler genellikle açıklanamaz derecede güzeldir ve ilham verir.

VURGU NOKTALARI-GÖZLER, DUDAKLAR, YANAKLAR

  • Vurgu noktaları seçilirken Renk Teorisi de önemlidir.
  • Makyaj sanatçısının seçimi, görünümün nötr olup olmayacağını veya renkle “patlayacağını” belirleyecektir.
  • Cilt altı tonuyla aynı sıcaklıkta kalırken nötr vurgu noktaları oluşturulur.
  • Alt tonun tersi olan renkler kullanılırken canlı vurgu noktaları oluşturulur
  • Pırıltı içeren dokular, nötr palet için bile daha fazla dram yaratacaktır.

ALT TONLAR / YÜZEY TONLARI VE SICAKLIK

Makyajda sıcak ve soğuk renkler, temel alt tona dayanır: sıcak temeller sıcak alt tonlarla yapılır; Aynı şey soğuk alt tonlar ve serin temeller için de geçerlidir.

  • Temel, cilde göre seçilmelidir; aydınlıktan karanlığa.
  • En açık ve en koyu ten tonlarında, kenar boşluğu hata için artar: sınır çizgileri daha belirgin olur.
  • Yüzey tonları genellikle alt ton olarak karıştırılır.
  • Cildin yüzeyi veya üst tonları alt ton olarak yanlış tanımlanırsa, temel seçimi (ve kapatıcı) yanlış ve rahatsız edici olacaktır.
DNC Medya
DNC Medya
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

En Çok Okunanlar

Modal