İş dünyasında kullanımı popüler olan sosyal medya platformu LinkedIn, yeni bir çalışmaya imza atıyor. Buna göre LinkedIn, iş görüşmesi öncesi hem kişilerin rahatlamasını sağlamak hem de ilginç sorulara karşı verebilecekleri cevapları simüle edebilmeleri amacıyla uygun bir ortam geliştirmeyi hedefliyor.
Buna göre yapay zeka teknolojisi sayesinde gerçekleşecek bu işlemler ile iş arayan kişilerin iş başvurularına hazır olmaları sağlanacak. Platformda kullanılması için geliştirilen yapay zeka teknolojisi, kullanıcıların verdikleri cevaplara göre geri bildirimlerde bulunacak.
Diğer taraftan LinkedIn, videolu tanıtım konsepti için de çalışmalar yapıyor. LinkedIn’ın bu çalışmalara yoğunlaşmasının altında Coronavirüs salgını nedeniyle insanların evde kalma sürelerinin artması ve iletişim biçimlerinin dijitalleşmesi nedeniyle artan ihtiyaca bir çözüm bulmak istemesi yatıyor.
Videolu tanıtım kısaca adayların iş başvurularında tanıtım yazısı yazmak yerine kendilerinden bahsettikleri kısa videoları şirketlere göndererek başvuru yapmalarını sağlamayı amaçlıyor. Bu sayede, iş arayan kişilerin evden çıkamama durumu karşısında kendilerini tanıtmaları için alternatif yol izleme şansları olacak.