Habertürk'ün elde ettiği bilgilere göre, ev almak isteyen bir vatandaş, bankadan 10 sene vadeli kredi çekerek ev satın aldı. Ödemenin 3’üncü senesinde yaşamını yitirdi. Kredi borcu ise ailesine kaldı.
BANKADAN OLUMSUZ YANIT
Aile bu borcun ödenmesi için banka ve sigorta şirketine gitti.Fakat banka ve sigortadan olumsuz cevap geldi. Kredi kullanırken yaptırılan hayat sigortası 9 ay önce bitmiş ve poliçe ise yenilenmemişti. Banka, sigorta şirketinin ödemeyi gerçekleştirmediğini iddia etti. Sigorta şirketi ise şartnameye göre 6 aylık zamanın dolduğunu ve yenilemenin olamayacağını belirtti. Borcu olan aile ise mahkeme yolunu tuttu.
MAHKEMEDEN RET
Tüketici Mahkemesi, banka ve sigorta şirketin haklı bularak davayı geri çevirdi. Aile bu defa da Yargıtay’a gitti.
YARGITAY KARARI BOZDU
Yargıtay, ihtiyati sigortalarda kredi süresi içinde yenileme şartının kredi kullanana, yenilemeye dair bilgilendirme yapma sorumluluğunun ise kredi kuruluşuna ait olduğunu ifade etti. Davada her iki tarafında kusurlu olduğunu ve kusur oranlarının belirlenerek karar verilmesi hükmedildi.
BANKA YÜZDE 40 KUSURLU
Dava tekrar görüldü. Bilirkişi raporuna göre, banka da yüzde 40 kusur bulundu. Mahkeme, bankaya 9 bin 758 TL tazminat kararı verdi. Kararda, avukatın güncelleme yaptığı yeni tazminat miktarı hakkınd ayrı bir dava açabileceği de öne sürdü. Aile ise yeni bir dava açmak için hazırlanıyor.
Son Dakika Ekonomi Haberleri için aşağı kyadırın.